[RB@Blog_Title]

روش های جلوگیری از قوز کردن کمر

دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۰۲:۵۰ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۶۳۷] مشاهده

قوز کردن در افراد مختلف : این موضوع به سن بیمار بستگی دارد؛ اگر بیمار در سن 14 سال و قبل از آن باشد که استخوان‌های وی شکل نگرفته‌اند، می‌تواند منجر به قوز دائمی در بیمار شود و بدن حالت نشستن بد و به حالت قوز را به خود بگیرد.

اگر قوز کردن در سنین بعد از رشد باشد، با توجه به حالت خستگی که در عضلات ایجاد می‌کند، بدن از حالت آناتومی خود خارج می‌شود، بالانس بدن برهم خورده و منجر به کمردردهای طولانی‌مدت و همچنین فشار به گردن و کمر خواهد شد.

یکی از روش ها برای جلوگیری از قوز کردن  اصلاح سبک زندگی هر فرد می باشد :‌ افراد حتماً به خود درست نشستن را یادآوری کنند، یعنی آن‌قدر این مسئله را در ذهن خود تداعی کنند که ملکه ذهنشان شود و حتماً یک ورزش مناسب مانند شنا و پیاده‌روی منظم را در برنامه روزانه خود داشته باشند.

کارمندان و کسانی که به‌طور مداوم پشت میز می‌نشینند نیز : این افراد حرکت اصلاحی را که شامل حرکات کششی، صاف کردن ستون فقرات و رساندن شانه‌ها به همدیگر است در همان پشت میز انجام دهند و هر ساعتی یک‌بار از جای خود بلند شده و چند قدم بردارند.

رانندگان نیز  برای اینکه به رگ سیاتیک خود فشار نیاورند، صندلی را کامل عقب ندهند. باید زاویه بین ران و ساق برای آنها 90 درجه و یا کمتر باشد و نیز کسانی که شغل آنها رانندگی است باید پس از هر دو ساعت رانندگی، 15 دقیقه حرکات کششی هرچند ساده انجام دهند.


درمان قوز کمر در کلینیک دکتر رحیمی



dr-mortezarahimi.ir

کلینیک تخصصی دکتر مرتضی رحیمی
#درمان_سیاتیک
#کمردرد
#قوز_کمر
#کلینیک
#دکتررحیمی

ادامه مطلب

نظرات ارسال شده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی