[RB@Blog_Title]

  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۱۹۸] مشاهده

ماساژ درمانی روشی پرطرفدار برای تسکین دردهایی مانند درد پایین کمر، گردن درد و سردرد تنشی است. اکثر بیماران برای تسکین درد به متخصص ماساژدرمانی مراجعه می‌کنند. بدن در اثر ماساژ دادن به طور طبیعی سروتونین یعنی ماده‌ای شمیایی با خاصیت ضد درد تولید می‌کند. از این گذشته کمبود خواب ترمیم کننده و عمیق یکی از عامل‌های تشدید کننده درد است. ماساژ تراپی کیفیت خواب را بهبود می‌دهد و بیمار با عمیق‌تر شدن خواب درد کمتری را تحمل می‌کند.


ماساژدرمانی چیست؟

ماساژ اصطلاحی کلی است که به فشار دادن، مالش دادن و دستکاری پوست، عضله‌ها، تاندون‌ها و رباط‌ها اطلاق می‌شود. تکنیک‌های ماساژ درمانی از وارد کردن ضربه‌های ملایم تا فشار عمقی متغیر است و گونه‌های متفاوتی از آن وجود دارد.

تخت ماساژ میگان نیز یک وسیله درمانی مستقل است که نه تنها درد ناشی از بسیاری مشکلات فیزیکی شما را به طور تدریجی برطرف می‌کند، بلکه عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌دهد.

مزایای ماساژ

ماساژ بدن معمولاً به عنوان بخشی از طب جایگزین و مکمل در نظر گرفته می‌شود. تعداد مراکزی که ماساژ را به عنوان درمانی استاندارد برای تسکین عارضه‌ها و ناراحتی‌های مختلف، به ویژه آرام کردن درد، ارائه می‌دهند رو به افزایش است.

بر اساس پژوهش‌های انجام شده ماساژ درمانی به تسکین عارضه‌های زیر نیز کمک می‌کند:

  • اضطراب
  • فیبرومیالژی
  • سر درد
  • سندرم درد میوفاسیال
  • آسیب‌دیدگی یا کشیدگی بافت نرم
  • آسیب‌های ورزشی
  • درد مفصل گیجگاهی ـ فکی

ماساژ بدن علاوه بر خاصیت درمانی برای بسیاری لذت‌بخش نیز هست، چون احساس راحتی، آرامش، مورد توجه بودن و ارتباط دوستانه را تقویت می‌کند. اگر چه ماساژدرمانی فواید متعددی دارد، اما نمی‌توان آن را به عنوان جایگزینی برای درمان‌های معمول پزشکی محسوب کرد. بنابراین اگر می‌خواهید ماساژ درمانی را امتحان کنید، حتماً ابتدا با پزشک معالج خود مشورت کنید.

ماساژدرمانی کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد و درد ناشی از فیبرومیالژی را کاهش می‌دهد. پایین آوردن سطح اضطراب، بهبود کیفیت خواب، تسکین درد و ارتقاء کیفیت زندگی از فواید ماساژ درمانی به شمار می‌رود.


کلینیک دکتر رحیمی

                       کلینیک دکتر رحیمی یکی از بهترین مراکز ماساژ در تبریز می باشد .

روش انجام ماساژ درمانی

قبل از انجام ماساژ

ماساژدرمانی به هیچ آمادگی خاصی نیاز ندارد. ابتدا متخصص درباره علائم بیمار سوال می‌کند، سابقه پزشکی وی را بررسی می‌کند و دلیل بیمار برای ماساژ درمانی را جویا می‌شود. متخصص نوع ماساژ انتخابی و روش انجام آن را برای بیمار توضیح می‌دهد.


در حین ماساژ


بیمار ابتدا باید لباس‌های خود را تا جایی که احساس راحتی می‌کند دربیاورد یا لباس گشادی به تن کند. بیمار روی تخت دراز می‌کشد و ملحفه‌ای روی خود می‌اندازد. البته ماساژ  بدن گاهی به صورت نشسته یا با لباس کامل نیز انجام می‌شود. متخصص ناحیه‌های حساس یا دردناک را با لمس کردن پیدا می‌کند و فشار مورد نیاز را تعیین می‌کند.

متخصص برحسب ترجیح بیمار روغن یا لوسیون را روی موضع مورد نظر می‌زند تا سایش روی پوست را کاهش دهد. بیمار موظف است حساسیت خود را به مواد مورد استفاده در این گونه فراورده‌ها اطلاع دهد. هر جلسه ماساژ تراپی بسته به نوع ماساژ و زمان دلخواه بیمار 10 تا 90 دقیقه طول می‌کشد. مهم‌ترین نکته این است که بیمار هنگام ماساژ دادن و پس از آن کاملاً آرام و راحت باشد.

متخصص از بیمار می‌خواهد که هرگاه احساس فشار بیش از حد کرد اعلام کند تا میزان فشار را کاهش دهد. نقطه‌های حساسی در عضلات وجود دارد که شبیه به گره هستند، ماساژ دادن این نقاط قدری ناراحت کننده است. درهر حال بیمار باید هر زمان احساس درد کرد اعلام کند.


ماساژ بدن برای اکثر بیماران مفید است. با این حال ماساژدرمانی به بیماران دچار ناراحتی‌های زیر توصیه نمی‌شود:

  • اختلال‌های خونریزی دهنده یا مصرف داروهای رقیق کننده خون
  • سوختگی یا زخم‌های در حال التیام
  • ترومبوز وریدی عمقی
  • شکستگی
  • پوکی استخوان شدید
  • ترومبوسیتوپنی شدید (اختلال در پلاکت‌های خون)

قبل از شروع ماساژ درمانی درباره مزایا و عوارض احتمالی آن با متخصص طب فیزیکی مشورت کنید، به ویژه اگر باردار هستید یا از سرطان یا دردی بدون علت مشخص رنج می‌برید. بعضی ماساژها باعث می‌شود که بیمار فردای روز درمان احساس کوفتگی کند. در هر حال ماساژ نباید دردناک یا ناراحت کننده باشد. بنابراین هرگاه هنگام ماساژ احساس درد یا ناراحتی کردید، حتماً به متخصص اطلاع دهید. اکثر عوارض جدی ماساژ بدن نتیجه اعمال فشار بیش از حد در حین درمان است.


کلینیک دکتر رحیمی یکی از بهترین مراکز ماساژ در تبریز می باشد .


اطلاعات بیشتر در سایت اصلی کلینیک

dr-mortezarahimi.ir

ادامه مطلب

طب سوزنی در زانو درد

دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۶ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۲۶۴] مشاهده

زانو از مفاصل مهم بدن است که وظیفه تحمل وزن و مانور مناسب در راه رفتن را بعهده دارد.

طب سوزنی در درمان زانو درد
استخوان ران و کشکک و ساق پا
عضلات قدام و خلف ران و ساق پا
لیگامان ها و تاندون های اطراف زانو، بورس های زانو (کیسه های هوا)
لیگامان و منیسک داخل زانو

این مجموعه پیچیده تحت شرایط التهابی، بدخیمی و فشار زیاد می تواند دچار آسیب شود.با توجه به سبک زندگی رایج، زانو درد بخش مهمی از مراجعات کلینیک های ارتوپدی و طب سوزنی را تشکیل میدهد. به اطرافیان خود توجه کنید چند نفر از زانو درد رنج می برند و چند نفر درمان نشده هستند؟


علت زانو درد هر چه که باشد، ارتروز، صدمات، روماتیسم و یا دردهای رادیکولر کمر و… همه در نهایت باعث محدودیت حرکتی خفیف تا شدید می شود.در طب جدید زحمت های بسیاری برای درمان و کاهش درد بیماران کشیده شده است. داروهای بسیاری برای این منظور ساخته و به بازار مصرف وارد شد و در نهایت افزایش مصرف داروهای مختلف و ادامه درد بیماران دردمند.

به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی (WHO) در چند سال اخیر توجه همه را به روشهای درمانی مکمل (طب مکمل) همچون طب سوزنی جلب کرده است.در کشورهایی همچون آمریکا، کانادا، انگلیس، روسیه، چین، فرانسه، و خوشبختانه ایران از این روش درمانی استفاده فراوانی شده و تجربیات بسیار با ارزشی حاصل گردیده است.

مکانیسم اثر طب سوزنی در زانو درد
محققان معتقدند طب سوزنی علاوه بر تسکین درد زانو، با مکانیسم رفع اسپاسم عضلات اطراف زانو و کاهش التهاب و افزایش خون رسانی مفصلی و تحریک سیستم های ترمیمی بدن انسان آثار درمانی در مفصل زانو دارد.

دوره درمانی زانو دردبوسیله طب سوزنی بر اساس علت درد متفاوت است ولی بطور کلی ۱۰ الی ۱۵ جلسه و هر جلسه بمدت ۲۰ دقیقه نیاز است.ضمنا از کاهش وزن به میزان ۳ تا ۵ کیلوگرم و تمرین های ورزشی علمی مناسب که تاثیرات بسیار با ارزشی در حفظ سطح سلامت دارند، نباید غافل شد.


#درمان #زانو #درد #طب_سوزنی #دکتر#رحیمی 


اطلاعات بیشتر در وب سایت 

ادامه مطلب

آدرس کلینیک دکتر رحیمی

چهارشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۴۶ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۳۱۲] مشاهده

کلینیک دکتر رحیمی

تبریز، خیایان ازادی ، روبروی سه راهی گلگشت،ساختمان بهاران،طبقه پنج،روبروی داروخانه دکتر باغچه وان


مراجعه با تعیین وقت قبلی۰۴۱۳۳۳۶۸۹۸۶_۰۹۳۷۱۵۷۴۷۷۱

پذیرایی روزهای شنبه،دوشنبه،چهارشنبه از ساعت ۳ تا ۹ عصر


کلینیک تخصصی دکتر مرتضی رحیمی


  • بهترین روش های درمانی آرتروز زانو ، شانه و لگن
  • بهترین روش های درمانی دیسک کمر 
  • درمان دیسک کمر بدون جراحی
  • بهترین روش های درمانی واریس
  • عمل بسته دیسک بدون بیهوشی
  • بهترین درمان میگرن و سردرد
  • درمان گردن درد
  • درمان فتق دیسک کمر
  • درمان فتق دیسک گردن
  • درمان دردهای عضلانی اسکلتی
  • درمان انحراف زانو
  • درمان خار پاشنه



ادامه مطلب

ماساژ درمانی

چهارشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۵۸ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۱۶۱] مشاهده

ماساژ درمانی از تکنیک‌های مختلفی تشکیل شده است. معمولاً فرد متخصص مانند فیزیوتراپ، عضلات و سایر بافت‌های نرم بدن را فشار داده، مالش می‌دهد، و یا با دست وضعیت قرارگیری آن‌ها را تغییر می‌دهد. در اکثر مواقع برای ماساژ از دست‌ها و انگشتان استفاده می‌شود، اما امکان استفاده از بازو و آرنج نیز برای این کار وجود دارد.


ماساژ درمانی چیست؟

بهترین متخصص ماساژ درمانی

اصطلاح «ماساژ درمانی» بسیاری از تکنیک‌های ماساژ را در بر می‌گیرد، نوع ماساژ ارائه شده به بیمار، به شرایط جسمانی و نیازهای درمانی وی بستگی دارد. شواهد زیادی در این رابطه وجود دارد که ماساژ دارای تاثیرات سودمندی بر درد و سایر علائم متنوع در افراد مختلف می‌باشد. این شواهد نشان می‌دهد این تاثیرات کوتاه مدت هستند و افراد نیاز به ادامه دادن ماساژ درمانی برای بهره‌امند شدن مستمر از فواید ناشی از آن را دارند. بهترین زمان ماساژ برای انجام تمرینات و ماساژهای  صورت بعد از پاکسازی پوست و بخور دادن است.  بخور به علت حرارتی که تولید می کند روزنه های پوستی را باز می کند. ماهیچه ها نیز در مقابل گرما شل شده و ماساژ بهتر صورت می گیرد.

 

بهترین متخصص ماساژ در تبریز تهران ارومیه اردبیل

انواع

با توجه به اهداف و شرایط شما، متخصص ماساژ ممکن است استفاده از یک نوع خاص ماساژ را پیشنهاد دهد یا ترکیبی از چند روش را برای شما تجویز نماید. این موارد عبارتند از:

  • ماساژ سوئدی یا ماساژ ریلکس کردن: ماساژ سوئدی اصطلاحی است که برای توضیح مجموعه‌ای از تکنیک‌های ماساژ درمانی که می‌تواند به کاهش گرفتگی عضلات کمک کند و در آن از فشار آرام و ملایم عضلات سطح بدن استفاده می‌شود. این نوع ماساژ درمانی می‌تواند در کاهش احساس استرس و ناراحتی که ممکن است به گردن درد، کمر درد، درد شانه و…به شما اضافه شود، موثر و مفید باشد.

 

  • ماساژ با سنگ داغ: در این روش از سنگ‌های گرم شده برای افزایش چرخش خون و ریلکس کردن عضلات استفاده می‌شود.
  • ماساژ عمیق بافت: ماساژ عمیق بافت می‌تواند به همراه ماساژ سوئدی برای کاهش گرفتگی از عضلات موجود در سطح عمیق‌تر بدن و بافت‌های ارتباطی در گردن و قسمت بالای کمر مورد استفاده قرار گیرد. هنگام استفاده از ماساژ عمیق بافت، فشار عمیق‌تر بر لایه‌های عضلانی وارد می‌شود. و تمرکز بر آزاد سازی نقاط به هم گره خورده یا بافت‌های آسیب دیده می‌باشد که ممکن است باعث گردن درد، کمر درد، درد شانه و… شده باشند.
  • درمان نقطه محرک: در این روش ماساژ درمانی از یک فشار ثابت و یکنواخت برای آزاد سازی اسپاسم عضلات بدن و بهبود گردش خون به نواحی نیازمند درمان (کمر، گردن، پا، شانه و…) استفاده می‌شود. معمولاً نقاط یا گره‌های خاص ایجاد شده در عضلات باعث ایجاد درد می‌شود و به همین خاطر در این روش سعی می‌شود این نقاط آزاد شده و از هم باز شوند.
  • شیاتسو: این روش ماساژ درمانی یک نوع از ماساژ ژاپنی است که در آن ماساژ دهنده از وزن بدن خود برای وارد کردن فشار تدریجی به نقاطی از بدن که در طب چینی مهم هستند، استفاده می‌کند. در این حالت فیزیوتراپ با لمس کردن یا مالش دادن شبکه رگ‌های بدن که منبع جریان انرژی هستند (مریدین ها)،  احساس بهتری با ایجاد جریان انرژی در بدن بیمار به وجود می‌آورد.

هر نوع از روش‌های ماساژ درمانی دارای مزایای خاص خود است و به همین خاطر لازم است شما درباره روش مناسب برای خود با فیزیوتراپ صحبت کنید. در این حالت شما ممکن است استفاده از یک روش ماساژ خاص را انتخاب کرده یا ممکن است ترکیبی از روش‌های متنوع ماساژ را در جلسات مختلف انتخاب نمایید. صرف نظر از انتخاب انجام شده، شما به زودی متوجه خواهید شد که چگونه ماساژ می‌تواند احساس راحتی بیشتر و کاهش درد، فشار و گرفتگی را برای شما به همراه داشته باشد.


اطلاعات بیشتر در وب سایت اصلی کلینیک

کلیک کنید

ادامه مطلب