[RB@Blog_Title]

روماتیسم با ورزش

شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۷ ق.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۹۸۰] مشاهده
  • دسته بندی : دسته: روماتیسم ,

درمان روماتیسم با ورزش

حتی با روماتیسم هم باید ورزش کرد


برخلاف استئوآرتریت که بر اثر خرابی غضروف مفصلی در طول زمان ایجاد میشود، آرتریت روماتوئید یا RA،نوعی بیماری خودایمنی است که موجب ایجاد درد و خستگی شدید می شود.


زمانی که شما براثر شعله ور شدن بیماری درد بسیار دارید، ورزش کردن ممکن است مانند ماموریتی غیرممکن به نظر برسد و ممکن است به شما توصیه شود تا زمان احساس بهبودی استراحت کنید. اما ورزش بخش ضروری از طرح کلی درمان به منظور کاهش علائم روماتیسم مفصلی و بهبود حرکت است. پس هدف خود را یک برنامه روتین هفتگی شامل تمرینات کششی و قلبی و تقویت کننده قرار دهید.


درمان های جدید بیماری روماتیسم در تبریز

 

روماتیسم با ورزش


حرکات کششی باعث افزایش انعطاف پذیری و تحرک میشود. اول، عضلات خود را با ۵ دقیقه حرکات سبک گرم کنید و سپس یک سری از حرکات کششی را برای تمام عضلات همه قسمت های بدن انجام دهید. هر حرکت کششی را بمدت ۲۰ ثانیه نگه دارید. یوگا و تای چی فعالیت های اختصاصی هستند که انعطاف پذیری را افزایش می دهند و حتی ممکن است به کاهش استرس روانی روماتیسم مفصلی کمک کنند. برای یادگیری اصول اولیه، حداقل برای بار اول با یک مربی بصورت یک یک حرکات مختلف را انجام دهید.

 

شما می توانید از مزایای قلبی ورزش با تمرین های سبک که فشار کمتری نسبت به فعالیت های سنگین مانند دویدن ایجاد میکنند، بهره بگیرید. پیاده روی عالی است، اما ورزشهای آبی و شنا باعث وارد شدن استرس کمتر در مفاصل میشود زیرا در آب حالت شناوری ایجاد می شود.



 

با تقویت عضلاتی که در اطراف مفاصل قرار دارند که با کمک تمرینات استقامتی بوجود میاید از مفاصل تان حمایت کنید. اگر نمیتوانید با وزنه کار کنید میتوانید از کش) برای اینکار استفاده کنید. توجه ویژه ای را به عضلات اطراف مفاصلی که بیشتر درگیر آرتریت روماتوئید هستند، داشته باشید، اما سایر عضلات را هم نادیده نگیرید.

به هر حال وقتی صحبت از ورزش (درمان روماتیسم با ورزش) می‌شود لازم است که با پزشک خودتان مشورت کنید تا مبادا ورزشی انجام دهید که درد شما را افزایش دهد. نکته‌ی دیگر اینکه در زمان اوج گرفتن بیماری هر برنامه‌ی ورزشی را موقتا متوقف کنید.

 

آدرس کلینیک تخصصی دکتر مرتضی رحیمی

 

جهت دریافت نوبت برای ویزیت و شروع درمان با تلفنهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

تلفن۰۹۳۷۱۵۷۴۷۷۱_۰۴۱۳۳۳۶۸۹۸۶


روماتیسم در تبریز

روماتیسم مفصلی در تبریز

دکتر روماتیسم در تبریز

بهترین دکتر روماتیسم در تبریز

فوق تخصص روماتسیم در تبریز

بهترین متخصص روماتیسم در تبریز

دکتر خوب برای روماتیسم در تبریز

بهترین دکتر روماتیسم مفصلی در تبریز

ادامه مطلب

نظرات ارسال شده

  • مومنی

    سلام . در مورد روش درمانی روماتیسم با اوزون هم توضیحاتی بدین . با تشکر

  • سعید از تبریز

    با سلام . آقای دکتر لطفا ورزش های عمومی برای روماتیسم رو به صورت تصویر هم بذارید . ممنون از شما . 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی