[RB@Blog_Title]

درمان ارتروز زانو با پی ار پی در تبریز

يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۴۷ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۵۲۸] مشاهده

درمان جدید ارتروز در تبریز

در سال های اخیر و با پیشرفت دانش پزشکی، از پلاسمای غنی از پلاکتPRP (پی آر پی)  در  رشته های مختلف پزشکی مثل طب فیزیکی و توانبخشی،درد،جراحی زیبایی، جراحی پلاستیک ، جراحیهای فک و صورت،  جراحی دهان و دندان، جراحی قلب ،جراحی های مغز و اعصاب، ارتوپدی، پزشکی ورزشی، گوش و حلق و بینی، دندانپزشکی، موارد سوختگی و پزشکی پوست، مو و زیبایی استفاده می شود. در این روش، با بکارگیری تکنیک فرآیند جداسازی پلاسما و تغلیظ پلاکت از خون خود فرد، از آن برای خود وی استفاده می شود و به عنوان روشی نوین و جدید وارد دنیای طب شده است.

جهت دریافت نوبت با تلفنهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص توانبخشی

ادامه مطلب

دیسک کمر،تشخیص و درمان،تبریز

چهارشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۲ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۳۶۴] مشاهده

دیسک کمر یکی از شایعترین علل مراجعه بیماران به کلینیک توانبخشی دکتر رحیمی میباشد.

روشهای مختلف درمانی برای این مورد وجود دارد که تماما تحت نظر دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی میباشد.

طب سوزنی،لیزردرمانی،مگنت تراپی،پرولوتراپی،ازن درمانی و سایر روشهای نوین جهت درمان دیسک کمر و گردن استفاده میشود.

عمل بسته دیسک کمر بدون جراحی و بیهوشی و بدون نیاز به بستری طولانی مدت توسط دکتر مرتضی رحیمی در حال انجام میباشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با تلفنهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

ادامه مطلب

پیچ خوردگی مچ پا،تبریز

سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۲ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۳۰۷] مشاهده

پیچ خوردگی مچ پا:

هنگامیکه مچ پا پیچ می­خورد،‌ رباط کشیده شده و بصورت جزیی یا کامل پاره می­شود.


رایج ترین علایم پیچ خوردگی مچ پا:


اغلب مچ پا،‌حساس، ‌متورم و با تغییر رنگ و کبودی روبرو می­شود. مچ پا می­تواند کاملا نسبت به لمس دردناک باشد. همچنین راه رفتن می­تواند متناسب با شدت پیچ خوردگی دشوار باشد. امکان دارد یک احساس عدم تعادل اتفاق بیفتد. (در موارد شدید و همراه با پارگی رباط)


پیچ خوردگی مچ پا درجات مختلف دارد :


پیچ خوردگی نوع اول خفیف ترین نوع بوده و هنگامی اتفاق می­افتد که رباط کشیده شده باشد یا کمی پارگی داشته باشد.


پیچ خوردگی نوع دوم هنگامی اتفاق می­افتد که بخشی از رباط ها کاملا پاره شده باشند.


پیچ خوردگی نوع سوم شدیدترین نوع بوده و با پارگی کامل رباط ها همراه است و یک بی ثباتی در مفصل مچ پا اتفاق می­افتد. در این مرحله با تشخیص پزشک معمولا از آتل استفاده می­شود.


به محض اینکه دچار آسیب دیدگی شدید باید از روش نگه داری، استراحت،‌یخ گذاشتن، فشرده کردن و بستن با باند کشی و بالابردن پا استفاده کنید. این روش باعث می­شود از پیشرفت آسیب دیدگی جلوگیری شود.

جهت دریافت نوبت ویزیت با تلفنهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص توانبخشی

ادامه مطلب

درمان پوکی استخوان در تبریز و ایران،

شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۲ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۲۷۵] مشاهده

درمان پوکی استخوان با استفاده از بهترین روش درمانی با تکنولوژی مگنت تراپی

جهت دریافت نوبت با تلفنهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی

ادامه مطلب

ارتروز و درمان در تبریز

جمعه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۵۳ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۲۸۴] مشاهده

تزریق پی ار پی یا سلولهای بنیادی یکی از بهترین روشهای درمان ارتروز مفاصل مانند زانو،شانه و مچ پا میباشد

ابتدا حدود 40-20 سی سی از خون شما گرفته می شود. این کار بسیار شبیه به دادن یک آزمایش خون معمولی است. خون جمع آوری شدهشما در داخل یک لوله که حاوی ژل پی آر پی ست ریخته می شود. سپس لوله، در دستگاهی به نام سانتریفوژ قرار می گیرد و حدود ۲۵ دقیقه چرخانده می شود. نیروی گریز از مرکز دستگاه، اجزای خون شما را از هم جدا می کند. پلاکت ها ی تغلیظ شده هم از بقیه خون جدا می شوند. حالا PRP که شامل عوامل رشد فراوان و سلولهای بنیادی است، آماده استفاده می باشد. در مرحله آخر پی آر پی PRP به ناحیه مورد نظر تزریق می گردد. 


 این فرآیند چند دقیقه به طول می انجامد، اما در واقع غلظت پلاکت را تا 5 برابر نسبت به خون طبیعی شما افزایش می دهد. قبل از تزریق،ناحیه ممکن است نیاز به بی حسی داشته باشد چون تزریق پی آر پی PRP  تنها کمی ناخوشایند است.


 شما ممکن است کمی درد را تا  3-5 روز پس از تزریق  تجربه کنید. این درد خفیف طبیعی است ونشانه این است که پی ار پیPRP  روندهای ترمیم طبیعی را شروع کرده است. 

جهت دریافت نوبت با تلفنهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی

تلفن۰۹۳۷۱۵۷۴۷۷۱_۰۴۱۳۳۳۶۸۹۸۶

تبریز،خ ازادی،روبروی گلگشت،ساختمان بهاران،طبقه پنج،روزهای زوج از ساعت ۱۵ تا ۲۱


 

ادامه مطلب

کلینیک مگنت درمانی تبریز و حومه

سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۲۸ ق.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۳۲۳] مشاهده

کلینیک مگنت درمانی دکتر مرتضی رحیمی با بهره گیری از بهترین تکنولوژی مگنت تراپی اماده ارائه خدمات به بیماران عزیز میباشد.

  • ارتروز زانو و مفاصل
  • دیسک کمر و گردن
  • تنگی کانال نخاعی
  • چسبندگی بعد از جراحی دیسک کمر
  • دردهای عضلانی اسکلتی
  • روماتیسم مفاصل
  • ام اس
  • سکته مغزی
  • پارکینسون
  • اسیبهای نخاعی
  • خستگی بدن
  • افسردگی

کلینیک دکتر مرتضی رحیمی،متخصص توانبخشی

جهت دریافت نوبت با تلفنهای ۰۹۳۷۱۵۷۴۷۷۱_۰۴۱۳۳۳۶۸۹۸۶ تماس حاصل فرمایید.

ادامه مطلب

بهترین درمانهای دیسک کمر در تبریز

جمعه, ۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۴۶ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۴۴۵] مشاهده

درمان کمردرد با تزریق ترانس فورامینال

در روش ترانس فورامینال از نیدل های نازکی استفاده میشود که آسیبی به باف عصبی وارد نگردد.بیمار در اتاق عمل وبصورت سرپایی پذیرش میشود. این کار نیاز به بیهوشی ندارد و با بیحسی موضعی انجام میشود.با توجه به تکنیک و لوازم بکار گرفته شده ای کار دردناک نمی باشد و بیماران تجربه ناخوشایندی از انجام آن ندارند.


فلوروسکوپ نوعی وسیله تصویر برداری است که توسط اشعه ایکس تصویر لحظه به لحظه از مراحل انجام تزریق را به ما میدهد. دقت میلیمتری این تصاویر سبب صحت کار و اجتناب از آسیب به بافتهای ستون فقرات میگردد.

بعلت دقت بالای این روش دوز مورد نیاز داروها بسیار کم است و استفاده از داروهای جدید در تزریق ترانس فورامینال نیاز به استفاده از کورتون را بعنوان داروی اصلی کم کرده و در انجام این کار هیچ عارضه دارویی ایجاد نمیشود.


مراحل انجام تزریق ترانس فورامینال  پانزده تا بیست دقیقه به طول می انجامد و بیمار میتواند یک ساعت پس از انجام عمل ترخیص شده و با پای خودش به منزل برود.

در انجام این تزریقات داروهای استفاده شده پس از24 تا 48 ساعت تاثیر درمانی خود را نشان داده و وضعیت عمومی رفته رفته رو به بهبود میرود.با از بین رفتن التهاب و فشار از روی عصب درگیر مکانیسم ترمیم داخلی دیسک و فضاهایی که قبلا تحت فشار بوده را به وضعیت طبیعی نزدیک میکند . بیماران در چند روز اول پس از تزریق استراحت نسبی دارند و پس از آن تمرینات ورزشی خاصی را شروع مینمایند.  6 تا ۱۲هفته پس از تزریق وضعیت بهتر می شود و در صورت رعایت شرایط توصیه شده به بیماران بهبودی طولانی مدت به دست می آید.


در آخرین تحقیقاتی که بصورت طولانی مدت روی انجام این روش در بیماران مبتلا به فتق دیسکهای کمری در مقایسه با جراحی باز انجام شده این روش در 71 تا 84 درصد موارد سبب درمان بیماران شده است. این اثر در بیماران با فتق یکطرفه دیسک که باعث تنگی یکطرفه فورامن (سوراخ خروجی عصب) هستند بیشترمیباشد.

آیا این تزریقات نیاز به تکرار دارند؟ 

در بسیاری از بیماران که به این روش پاسخ کامل یا نسبتا کاملی را میدهند تکرار این تزریقات ضروری نمی باشد . در بعضی از بیماران که پاسخ نسبی به این روش میدهند جهت تکمیل کار انجام تزریق مجدد ضروری میباشد.

در بیمارانی که به این کار پاسخ نمیدهند روشهای بسته دیگری مانند تزریق ازون داخل دیسک -لیزر نوکلئوتومی یا نوکلئوتومی از راه پوست جایگزین مناسبی برای درمان میباشد.در این روشها بدون نیاز به باز کردن پوست و با بیحسی موضعی قسمتی از دیسک بیرون زده با لیزر یا نوکلئو توم حذف می گردد.


 انتخاب بیماران برای استفاده از روش تزریق ترانس فورامینال پس از مراجعه بیماران به کلینیک درد و انجام معاینات دقیق و بررسی ام آر آی و در صورت لزوم نوار عصبی آنها مقدور می باشد.

در مجموع باتوجه به اینکه انجام تزریق ترانس فورامینال یک روش با تهاجم بسیار کم و وعوارض اندک میباشد و سبب بهبود درد حاد و درمان طولانی مدت در بیش از دو سوم بیماران با فتق دیسک شده است بهتر است این روش در بیماران مبتلا به کمردرد بعنوان قدم اول درمان پس از درمانهای اولیه دارویی بکار رود.

آیا تزریق اپیدورال در درمان بیماریهای دیگری به غیر از دیسک کمر کاربرد دارد؟

_ گروه دیگری از بیماران که با انجام تزریقات داخل اپیدورال درمان میگردند بیماران دچار چسبندگیهای داخل کانال پس از عمل جراحی کمر میباشند . این چسبندگیها در یک سوم عملهای جراحی باز ستون فقرات کمری اتفاق می افتند و میتوانند سبب درد و مشکلات حسی و حرکتی برای بیماران شوند. تعبیه کاتترهای مخصوص تحت بی حسی در محل چسبندگی و استفاده از تزریق ترکیبات دارویی خاصی در آن مناطق  بدون نیاز به جراحی مجدد چسبندگیها را برطرف نموده و سبب درمان بیماران شود.


_ از موارد دیگر استفاده از تزریقات داخل ستون فقرات درمان بیماران مبتلا به تنگی کانال می باشد . در این بیماران تورم بافت نرم داخل کانال نخاع بهمراه تغییر شکل دیسکهای کمری و تغییرات استخوانی سبب تنگ شدن کانال و فشار بر رشته های عصبی میگردد.  تزریق ترکیبات خاص دارویی میتواند با نازک کردن بافت نرم متورم داخل کانال سبب رفع فشار و از بین رفتن علائم فشار روی اعصاب شود. با توجه به اینکه این روش بدون نیاز به بیهوشی انجام میشود در بیماران مبتلا به تنگی کانال نخاعی که عمدتا مسن میباشند میتواند روش درمانی مناسبی برای عمل جراحی باشد.

در کلیه بیماران ذکر شده انجام تزریقات داخل کانال نخاع باید در اتاق عمل و با استفاده از دستگاه فلوروسکوپ و شرایط کاملا استریل انجام شود.

مراجعه بیماران  مبتلا به کمردرد و دردهای انتشار یافته به اندام تحتانی به کلینیک های درد راههای جدیدی را جهت درمان پیش رویشان قرار خواهد داد.

جهت دریافت نوبت با تلفنهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

ادامه مطلب

ایا دیسک کمر بدون جراحی درمان میشود؟

چهارشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲ ق.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۲۲۳] مشاهده

روشهای نوین دیسک کمر بدون جراحی و بیهوشی و بدون نیاز به بستری طولانی 

جهت دریافت نوبت با تلفنهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص توانبخشی

ادامه مطلب

تاثیر یوگا در کمردرد

يكشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۲۹۴] مشاهده

کمردرد، یکی از شایع‌ترین مشکلات انسان جوامع امروزی است و بسیاری از افراد در رده‌های سنی مختلف آن را تجربه می‌کنند. اما پژوهشگران دریافته‌اند که «یوگا» به طرز چشمگیری می‌تواند باعث درمان این بیماران و کاهش دردهای عضلانی استخوانی آنها شود. سالانه بیش از میلیون‌ها نفر در سطح جهان از کمردرد شکایت دارند. طبق آماری که سازمان بهداشت جهانی ارائه کرده است، تقریباً حدود سی درصد افراد در طول زندگی به دردهای پشت و کمر مبتلا می‌شوند.


تاثیر یوگا در درمان کمردرد


علاو بر سیاتیک،علل احتمالی زیادی برای درد کمر وجود دارد. برای مثال ممکن است رباط ها کشیده شده باشند. التهاب مفاصل نیز ممکن است از یک بند مفصل از طریق مهره ها به بند مفصل دیگر راه یابد. عوامل دیگر می توانند بر اساس مشکلات فرم بدنی و نحوه ایستادن، کج شدن تیره پشت از پهلو، آسیب ها و صدمات، عدم تراز و وضعیت نا مناسب دنده ها و مهره های کمری در یک ردیف باشد.


هرچه مشکل اساسی تر باشد، احتمال اینکه اسپاسم عضلانی به محل های دیگری به غیر از مکان اصلی سرایت کند بیشتر خواهد بود. بر این اساس شما می توانید در ابتدا متوجه شوید چه عاملی باعث بروز این مشکل گردیده، عواملی مانند فرم بدنی و نحوه ایستادن شما، احساسات و عواطف شما، کار و محیط زیست اطراف شما همه و همه در بروز مشکل کمردرد موثر هستند.


درمان کمردرد با یوگا


اگر تمرینات یوگا به‌طور منظم اجرا شوند بهترین وسیله برای غلبه بر دردهای جسمانی پشت هستند. تمرین‌های یوگا تنش‌های موجود در بدن را قبل از آن‌که ضایعه آفرین باشند از بدن خارج می‌کنند. تمرین‌های فیزیکی یوگا عضلات طرفین مهره‌های کمر را قوی کرده، با آرامشی که ایجاد می‌کند سلامتی مهره‌ها و  دیسک بین مهره ایی را تضمین کرده تاندون‌ها را قوی و محکم می‌سازند.


علاوه بر آن در اثر تمرین یوگا فشارهائی که بر روی عصب بین مهره‌ای وارد می‌شود. از بین می‌رود و سبب می‌شود که فرد قابلیت ارتجاعی مهره‌های خود را باز یابد. یوگا عضلات شکمی را تقویت می‌کند و سبب می‌شود آن‌ها نقش درست خود را در نگه داشتن وضعیت مناسب و حمایت از لگن ایفا کنند.

جهت دریافت نوبت ویزیت با تلفنهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی

ادامه مطلب

درمان سیاتیک در تبریز

جمعه, ۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۱۲ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۵۴۳] مشاهده

دیسک کمر یکی از شایعترین مشکلات بیماران مراجعه کننده به کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی میباشد.درمانهای مختلفی در این زمینه وجود دارد که میتوان به لیزردرمانی،مگنت تراپی،طب سوزنی،عمل بسته دیسک کمر و ازن تراپی اشاره کرد.

جهت دریافت نوبت با تلفنهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

ادامه مطلب