[RB@Blog_Title]

آرتروز گردن

پنجشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶ ق.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۲۳۳۹] مشاهده
  • دسته بندی : دسته: آرتروز ,

علائم و درمان آرتروز گردن بدون جراحی با طب سوزنی و اوزون تراپی




بیماری آرتروز گردن به تغییراتی اطلاق می شود  که در مهره های گردن ایجاد و ساییدگی آن ها را رقم می زند و باعث اعمال فشار به اعصابی که به دست ها و پاها و مثانه می روند می شود.

آرتروز گردن در  بین مردان شیوع بیشتری داشته و در مردانی که سن آن ها بیش از ۴۰ سال است احتمال ایجاد آن بیشتر نیز می شود .

شایان ذکر است شروع آرتوروز گردن بعد از سن ۶۰ سالگی بیشتر می شود. در بیماری  آرتروز گردن مهره های گردن و دیسک های موجود بین آن ها و عروق خونی  که به سمت مغز می روند تحت تاثیر قرار می گیرند.

اندام گردن  به دلیل داشتن بافتی نرم و نیز قابلیت انحنایی به سهولت در هنگام وقوع حوادثی نظیر پرتاب و یا تصادف دچار می تواند دچار آسیب شود. علاوه بر آن عبور رگ های مهم و حساس از گردن به سمت  سر و مغز  باعث قطع جریان خون و مشکلات  حسی در صورت  صدمه گردن می شود.


ارتروز گردن


علت آرتروز گردن

ستون فقرات هم با افزایش سن دچار کهولت می شود اما برخی  عوامل مانند حرکت های نامناسب و با شدت بالا، تغییر وضعیت های ناگهانی سر به جلو و عقب عالی الخصوص در حوادث رانندگی ,انجام دادن کارهای سخت و سنگین , اختلالات مادرزادی که از هنگام تولد ظهور می یابند و ... باعث بوجود آمدن زودهنگام و با شدت تر این تغییرات می شوند.


در بین کارمندان،  محصلین و دانشجویان  نیزکه دائم یا با کامپیوتر کار می کنند و یا درس می خوانند، خم نگه داشتن سر و گردن طولانی مدت در روز باعث ایجاد فشار بر روی مهره های گردن شده و این امر دیسک های بین آن ها را افزایش داده  و باعث بروز علائم آرتروز گردن می شود.
تغییرات ستون فقرات:

از جمله تغییراتی که  در ستون فقرات در بیماری آرتروز گردن ایجاد می شود عبارتند از ایجاد تغییرات در ساختار دیسک های بین مهره ای و پس از آن برجسته شدن آن به درون کانال نخاعی و  نیز ایجاد سوراخ های بین مهره ای  و همچنین ایجاد خارهای استخوانی در لبه مهره ها و به دنبال آن به هم خوردن انحنای  طبیعی و تغییر شکل آن ها.

تغییرات مذکور با توجه به محل تغییر می توانند سبب ایجاد فشار بر روی ریشه های عصبی و نخاع شده و علائمی را  در بیمار مبتلا به آرتروز گردن پدید آورد.

بسیاری از افراد مبتلا به دیسک گردن  و آرتروز گردن در دست و یا شانه خود درد را حس نموده و گاهی به مدت طولانی تحت تشخیص های دیگر و بالتبع درمانهای دیگر غیر از آرتروز گردن و دست قرار گرفته اند.


علائم


از جمله علائم این بیماری، درد و محدودیت حرکتی در ناحیه گردن می باشد . از سایر علائم آرتروز گردن می توان به  کم شدن حس , دردهای تیر کشنده به سمت شانه ,دست و پشت سر و کاهش قدرت عضلانی  اشاره کرد. همچنین علائمی نظیر   سردرد هایی که از پشت سر تیر می کشند و با انجام دادن برخی از حرکات خاص ایجاد می شوند و همچنین درد های بین شانه و کتف نیز از علایم آرتروز گردن می باشد.

تشخیص

از جمله عواملی که در تشخیص آرتروز گردن موثر است پاسخ به  پرسش‌هایی است که توسط پزشک از بیمار در زمینه بروز علائم مطرح می‌شود، پس از آن مجموعه‌ای از آزمایش‌ها بر روی بیمار انجام می شود. یک معاینه معمولی که توسط پزشک معالج انجام می شود شامل بررسی واکنش‌ها، دامنه حرکتی گردن و ضعف عضلانی است. همچنین احتمال دارد که پزشک نحوه راه رفتن بیمار را نیز مشاهده نماید. سپس با در نظر گرفتن تمامی این موارد تشخیص می‌دهد که آیا اعصاب و نخاع تحت فشار بیش از اندازه هستند و یا نه. اگر احتمال پزشک ابتلای بیمار به آرتروز گردن باشد، آزمایش‌های تصویربرداری و آزمون‌های عملکرد عصبی را برای تأیید تشخیص‌اش تجویز خواهد نمود.امکان دارد پزشک برای تشخیص بیماری از عکسبرداری با اشعه ایکس و ام آر آی و همچنین سایر تست های تشخیصی استفاده کند و برای تایید و بررسی های لازم در مورد بیماری آرتروز گردن ممکن است او از عکس های رادیوگرافی ساده در چهار جهت , سی تی اسکن و ام آر آی استفاده نماید.

درمان آرتروز گردن در تبریز

درمان آرتروز گردن


درمان بیماری آرتروز گردن به روش های مختلفی صورت می گیرد که بسته به نوع و شدت بیماری فرد مراجعه کننده، پزشک متخصص طب فیزیکی و  توانبخشی درمان آرتروز گردن متناسب با نوع و درجه بیماری تجویز می نماید



کلینیک تخصصی دکتر مرتضی رحیمی با ارایه مجموعه درمان های غیر جراحی در یک بسته درمانی یک جا ، موفق به کسب رضایتمندی تعداد زیادی از بیماران شده و این افتخار را دارد که عمده درمان های جدید و نوین دنیا در زمینه آرتروز گردن را د به بیماران ارایه می دهد.




روش های مختلفی در درمان آرتروز گردن در پیش گرفته می شود که عبارتند از:

لیزر درمانی پرتوان نسل جدید

لیزر درمانی با لیزرهای پرتوان نسل جدید که انقلابی را در فر ایند کنترل درد ایجاد کرده است. این لیزرها با تمرکز بر بافت هدف و با دوز مناسب که توسط پزشک متخصص طب فیزیکی داده می شود می تواند به شیوه بسیار موثر و سریعی  التهاب ناشی از آرتروز گردن را خوابانده و درد را کاهش دهد. همچنین با افزایش ATP سلولی فرایند ترمیم بافتی را تسریع می کند.

درمان دستی ستون فقرات ، مانیپولاسیون یا کایروپراکتیک

درمان های دستی و مانیپولاسیون موجب قرارگیری ستون فقرات در جای صحیح خود می شود و فشار را از روی عصب بر می دارد. در ارتروز ما استخوان سازی و تغییر وضعیت ستون فقرات  در حد چند میلی متر را ممکن است در بعضی از مهره ها داشته باشیم که با مانیپولاسیون دستی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی  ظرف چند ثانیه می تواند درد بیمار را کاهش دهد.


ازن تراپی یا اوزون درمانی آرتروز گردن

بهبود آسیب ایجاد شده در بافت های بدن  بستگی به وجود جریان خون در این بافت ها دارد. بافت های بدن برای بازسازی و احیا نیاز به ویتامین، مواد معدنی و اکسیژن مورد نیاز دارند که لازم است تا بوسیله خون در گردش به این بافت ها منتقل شود. عنصر اکسیژن مهم ترین ماده برای ترمیم بافت های بدن است. ایجاد تورم و التهاب در ناحیه آسیب دیده باعث کاهش جریان خون، و به دنبال آن کاهش اکسیژن و مواد مغذی در این ناحیه می شود. عدم رسیدن اکسیژن به بافت موجب تجمع اسید لاکتیک شده و این امر منجر به درد می شود. در روش اوزون درمانی، علاوه بر اوزون، دارو های ضد التهابی و همچنین ویتامین ها به بافت آسیب دیده تزریق می شود. در این روش به ترتیب زیر عمل میشود:

    بی حسی عصب ها توسط بی حسی موضعی .
    تزریق مواد ضد التهابی که موجب کاهش درد،تورم و التهاب و سپس افزایش جریان خون می شوند.
    تغذیه بافت ها با استفاده از ویتامین و مواد معدنی و در نتیجه کمک  به بازسازی بافتها.
    پس از تزریق اوزون که یک اکسیژن غیر فعال است  بافت، این عنصر به صورت فعال در آمده و باعث اکسیژن رسانی به ناحیه آسیب دیده می شود.




تاثیر ازن درمانی  از یک تا سه روز پس از انجام تزریق شروع شده و  و تا زمان دستیابی به بهبودی، هر یک تا دو هفته این عمل تکرار می شود. روند بهبودی در بیماران بسته به شدت آسیب دیدگی متفاوت است. با این حال بیشتر بیماران به سه تا پنج جلسه درمان نیاز دارند. شایان ذکر است که تزریق اوزون هیچ عوارض جانبی برای بیماران به همراه نداشته و نتایج آن دائمی می باشد. 




طب سوزنی :

طب سوزنی از جمله روش های التیام درد و بهبود ناحیه آسیب دیده در بیشتر بیماری هی اسکلتی عضلانی می باشد که دست کم به علت بدون عارضه بودن آن برای هر گروه سنی و هر فردی پیشنهاد می شود و نتیجه حاصل از مداوا بوسیله این روش بر استفده کنندگان آن پوشیده نیست.

فیزیوتراپی

انجام نرمش های مخصوصی که توسط متخصص تجویز می شود در  فیزیوتراپی باعث تقویت عضلات گردن شده و انعطاف پذیری گردن را افزایش داده و این امر تاثیر بسیار زیادی در کاهش و رفع علائم بیماران مبتلا به آرتروز گردن دارد.



تبریز، خیایان ازادی ، روبروی سه راهی گلگشت،ساختمان بهاران،طبقه پنج،روبروی داروخانه دکتر باغچه وان

۰۴۱۳۳۳۶۸۹۸۶_۰۹۳۷۱۵۷۴۷۷۱






درمان آرتروز گردن در تبریز
بهترین دکتر آرتروز گردن در تبریز
متخصص آرتروز گردن در تبریز



ادامه مطلب

نظرات ارسال شده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی