[RB@Blog_Title]

چگونه از الزایمر پیشگیری کنیم؟

سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۵۴ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۳۰۶] مشاهده

یکی از بهترین و جدیدترین روشهای پیشگیری از الزایمر،استفاده از روش تحریک الکتریکی مغز یا tdcs میباشد.در این روش که تمامی افراد سالم و مشکوک به الزایمر میتوانند انجام دهند،قسمت خاصی از مغز تحت تحریک الکتریکی از روی پوست سر قرار گرفته و باعث فعال مانند مغز و پیشگیری از الزایمر میشود.

این روش برای اولین بار در سطح شمالغرب و در تبریز توسط اقای دکتر مرتضی رحیمی انجام میشود.

جهت دریافت نوبت با تلفنهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

ادامه مطلب

مرکز تخصصی تحریک الکتریکی مغز در تبریز

سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۲۵ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۶۸۹] مشاهده

 پیش از این دانشمندان موفق شده بودند تاثیر نگه داشتن یک آهن‌ربا را در نزدیکی سر، بر روی صحبت کردن و الگوهای رفتاری و یادگیری انسان اثبات کنند. اکنون به نظر می‌رسد که با استفاده از یک باتری کتابی 9 ولتی، شما می‌توانید خود را به بازیکن بهتری در زمینه بازی‌های ویدئویی تبدیل کنید. البته به هیچ وجه این کار را در خانه امتحان نکنید!


به گزارش پاپ‌ساینس، عصب‌شناسان دانشگاه نیومکزیکو از گروهی از داوطلبان خواستند که یک بازی ویدئویی به نام DARWARS Ambush را انجام دهند، یک بازی آموزشی که برای کمک به سربازان ارتش آمریکا طراحی شده بود. نیمی از داوطلبان هنگام بازی، یک جریان الکتریکی 2 میلی‌آمپری را از طریق پوست سرشان دریافت می‌کردند. این جریان توسط دستگاهی تامین می‌شد که تنها با استفاده از یک باتری کتابی 9 ولتی کار می‌کرد. مهارت این گروه از داوطلبان در انجام بازی، در مقایسه با دیگر داوطلبان دو برابر بهتر بود. این مطالعه که از سوی آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته نظامی آمریکا (دارپا) هدایت می‌شد، نشان می‌دهد که اعمال جریان الکتریکی مستقیم به مغز می‌تواند یادگیری را بهبود بخشد.


این نوع تحریک مغزی که تحریک جریان مستقیم درون جمجمه‌ای (tDCS) نامیده می‌شود، به موضوع بسیار بحث برانگیزی در میان دانشمندان تبدیل شده، با این وجود، این روش توانسته است امیدهایی را برای درمان انواع مختلفی از بی‌نظمی‌های عصبی و اختلالات شناختی به وجود آورد.


روش tDCS با روش تحریک مغناطیسی درون جمجمه‌ای تفاوت دارد. در روش تحریک مغناطیسی یک سیم‌پیچ مغناطیسی با ولتاژ بالا در نزدیکی سر بیمار قرار می‌گیرد، و میدان مغناطیسی سیم‌پیچ باعث تحریک پاسخ‌های الکتریکی در مغز می‌شود. اما روش تحریک جریان مستقیم درون جمجمه‌ای همان‌طور که از نام آن نیز برداشت می‌شود، جریان الکتریکی را مستقیما به مغز انسان اعمال می‌کند.


اخیرا خبرهای زیادی درباره این روش‌ها منتشر شده است و مطالعات علمی نشان می‌دهد که این زمینه‌ها -خصوصا روش tDCS- در حال تجربه یک دوره حیات مجدد هستند. دانشمندان امیدوارند که این روش‌ها بتوانند برای درمان افسردگی، سکته مغزی و اوتیسم مورد استفاده قرار گیرند و علاوه بر آن، با افزایش دادن انعطاف‌پذیری مغز به بهبود فرایند یادگیری کمک کند.


محققان تلاش می‌کنند تا با اعمال تغییراتی در جریان الکتریکی عبوری از میان سلول‌های عصبی و انواع خاصی از پروتئین‌های سیناپس، نحوه تاثیر یک جریان الکتریکی خارجی را بر روی فعالیت مغز درک کنند. ظاهرا تمام این کارها با اعمال یک جریان الکتریکی اندک امکان‌پذیر است. اما عاجزانه از شما تقاضا می‌کنیم که سعی نکنید با وصل کردن یک باتری کتابی 9 ولتی به سر خود، این مساله را امتحان کنید!

این روش(tdcs) هم اکنون در شهر تبریز،توسط دکتر مرتضی رحیمی در حال انجام میباشد.

بیماریهایی که این روش در روند درمان انها موثر میباشد عبارتند از: 

  • سکته مغزی
  • پارکینسون
  • فیبرومیالژیا
  • دردهای مزمن
  • افسردگی
  • ترک اعتیاد و سیگار
  • الزایمر
  • اوتیسم
  • افزایش عملکرد مغز 

جهت ویزیت و مشاوره با تلفنهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

ادامه مطلب

درمان غیرجراحی دیسک کمر

سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۱۱ ق.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۲۲۷] مشاهده

یکی از مشکلات شایع بیماران،وجود دیسک کمر و وجود درمانهای متعدد در این زمینه میباشد.بسته به شرایط بیمار و براساس معاینه بالینی،بهترین درمان باید مشخص شود.

در کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی دکتر مرتضی رحیمی،بیمار بطور دقیق معاینه شده و در صورت نیاز با استفاده از گرافی و نوار عصب عضله بهترین درمان برای بیمار انتخاب میشود.

درمانهای موجود عبارتست از دارودرمانی،لیزردرمانی،کایروپراکتیک،ماساژ تخصصی،تزریق ازن،ترزیق ترانس فورامینال و اموزش ورزشهای تخصصی

جهت تعیین نوبت ویزیت با تلفنهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران

ادامه مطلب

ماساژ تخصصی در تبریز

دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۴۷ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۲۲۶] مشاهده

یکی از موثرترین روشهای درمانی در کاهش دردهای عضلانی و ایجاد ریلکسیشن ،ماساژدرمانی تخصصی میباشد.

ماساژدرمانی در کاهش درد گردن،درد کمر،درد ستون فقرات،گرفتگی و کوفتگیهای عضلانی،ایجاد ریلکسیشن عمومی بدن،افزایش میل جنسی،افزایش سایز سینه و تحریک هورمونهای جنسی کمک کننده میباشد.

کلیه مراحل ماساژدرمانی توسط اقای دکتر مرتضی رحیمی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی انجام میشود.

جهت دریافت نوبت با تلفنهای موجود در سایت تماس گرفته و یا کلمه ماساژ را به شماره ۰۹۳۷۱۵۷۴۷۷۱ پیامک فرمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود.

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران

ادامه مطلب

کلینیک تخصصی بیماریهای پا در تبریز

يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۱۳ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۷۳۵۰] مشاهده

یکی از مشکلات شایع بیماران مراجعه کننده به مطب پزشکان،دردهای ناحیه پا مثل پاشنه،مچ،پشت پا و قوزک پا و حتی دردهای نواحی ساق پا و زانو میباشد.ارزیابی دقیق و درمان این بیماران نیازمند معاینه و بررسی دقیق توسط متخصص طب فیزیکی و توانبخشی میباشد.

برای اولین بار در تبریز،این ارزیابی توسط اسکن نوری پا انجام شده و بر اساس ان کفی و یا کفش مناسب برای بیماران تجویز میشود.

با توجه با اینکه خیلی از مواقع،علت دردهای ناحیه زانو،کمر و حتی گردن ریشه در اختلالات ساختمانی پا دارد،بنابرین ارزیابی دقیق این اختلالات باعث کاهش دردهای ذکر شده خواهد شد.

جهت معاینه و ارزیابی دقیق و دریافت نوبت با تلفنهای زیر تماس گرفته و بعد از دریافت نوبت مراجعه فرمایید.

۰۹۳۷۱۵۷۴۷۷۱_۰۴۱۳۳۳۶۸۹۸۶

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


ادامه مطلب

مرکز ماساژدرمانی در تبریز

جمعه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۱۱ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۱۸۰] مشاهده

یکی از بهترین درمانهای موجود برای کاهش دردهای عضلانی اسکلتی و کوفتگیهای عضلات،ماساژدرمانی تخصصی میباشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت ماساژ توسط دکتر مرتضی رحیمی با تلفنهای زیر تماس حاصل فرمایید.

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

ادامه مطلب

کلینیک تخصصی بیماریهای پا

پنجشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۵۶ ق.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۱۴۹] مشاهده

ارزیابی،تشخیص و درمان بیماریهای پا ،با استفاده از اسکن نوری و تجویز کفی و یا کفش مناسب،هم اکنون در تبریز درحال انجام است.

جهت دریافت نوبت با تلفنهای زیر تماس حاصل فرمایید.

۰۹۳۷۱۵۷۴۷۷۱_۰۴۱۳۳۳۶۸۹۸۶

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


ادامه مطلب

درمان درد جلوی پا در تبریز

سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۰۸ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۵۰۳] مشاهده

مورتون نوروما 

علت شایع درد جلو پا و انگشتان می باشد که معمولا به دنبال ضربات ریز، متعدد و نامحسوس و در نتیجه آن بزرگ شدگی قسمتی از اعصاب بین انگشتان (inter-metatarsal nerve) بخصوص سومین شاخه عصب (بین انگشت سوم و چهارم) اتفاق می افتد. اکثرا در خانمهای بین سنین۳۰ تا ۵۰ سال دیده می شود و در ۱۵ درصد موارد دوطرفه است.

علت قطعی آن نامشخص است ولی مشکلاتی مثل صافی کف پا(pes planus)، پای پنجه پهن (splayfoot)، قوس کف پا بلند(pes cavus)، بدشکلی مچ پا (equinus deformity)، بدشکلی انگشتان و پوشیدن کفش های سفت و پاشنه بلند در بروز آن می توانند موثر باشند.

علایم

درد بیمار می تواند به شکل گنگ یا تیز، تیرکشنده، گزگز و مورمور،سوزش و بی حسی بخصوص در انگشتان ۳ و ۴ پا باشد. گاهی به صورت گرفتگی عضلات جلو پا و انگشتان، فروکردن سوزن، میخ یا چاقو در پا نیز توصیف می گردد. علائم بیمار معمولا با راه رفتن و بعضا رانندگی تشدید می شود و با درآوردن کفش و ماساژ ناحیه درد اغلب تسکین می یابد.

تشخیص

بر اساس شرح حال دقیق و معاینه کامل فیزیکی و عصبی می باشد. تست های تخصصی مختلفی برای تشخیص آن وجود دارد که معمولا توسط متخصص طب فیزیکی و توانبخشی (فیزیاتریست) انجام می شود. باید توجه داشت حتما علل دیگر درد جلوی پا مثل متاتارسالژیا و مشکلات مفصلی، شکستگی و دررفتگی ها، درگیری عروقی و عصبی دیگر باید رد شوند.

معمولا برای تشخیص نیازی به اقدامات پاراکلینیک نیست ولی سونوگرافی شاید بتواند برجستگی عصب را نشان دهد.

در ضمن درخواست عکس ساده، سی تی اسکن، MRI بعضا برایرد علل دیگر استفاده می گردد.

درمان

در ابتدا درمانهای طب فیزیکی و غیرجراحی از جمله کفش طبی یا کفی طبی، تیپینگ، ارتوز پا، دارودرمانی، ماساژ، طب سوزنی، فیزیوتراپی و ورزش درمانی بخصوص تمرینات کششی و تقویتی توصیه می گردد.

در صورت عدم پاسخ مناسب، تزریق های تخصصی موضعیمختلف بسته به علایم و شرایط بیمار قابل انجام است، از جمله اینها می توان از تزریق استروئید-لیدوکائین، ازون، PRP، الکل یافنل، ویتامین ب ۱۲ نام برد. همچنین کرایوتراپی و سوزاندن با RF جزو درمان های کمتر تهاجمی هستند.

تزریق در مورتون نوروماخط آخر درمان جراحی است که معمولا درصد کمی از بیماران ممکن است ختم به جراحی شوند.(برگرفته از سایت دکتر فاتح)

جهت ویزیت با تلفنهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

ادامه مطلب

درمان دردهای استخوانهای پا در تبریز

سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۱۴ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۲۰۵] مشاهده

متاتارسالژیا (Metatarsalgia)

درد جلو و کف پا که می تواند حاد یا مزمن باشد. محل درد زیر سر استخوان متاتارس یعنی تقریبا برجستگی پشت انگشتان پا (شکل بالا) می باشد.

علت بروز آن مشکلات بیومکانیک و فشارهای غیرمعمول در محل است که به مرور زمان ممکن است باعث پینه بستن محل شود.علل محتمل و تشدید کننده شامل چرخش شدید پا به خارج (pronation)، صافی کف پا (pes planus)، پوشیدن کفش های پاشنه بلند (high-heeled) ، نوک تیز (pointed) و یا با کفی سفت (poor padding) و چاقی. از علل دیگر می توان مادرزادی ، ثانویه به جراحی های پا، نقرس، آرتریت روماتوئید (RA)، التهاب استخوان زیر مفصل MTP sesamoiditis، تروما (ضربه) و شکستگی استرس (نوعی شکستگی به مرور ایجاد شونده در اثر فشارهای زیاد و مکرر) را نام برد.

علایم

درد بیمار معمولا به شکل شروعی تدریجی و در ادامه شدید در جلو و کف پا می باشد و با راه رفتن یا ایستادن تشدید می گردد. بعضا با احساس وجود “شن ریزه” یا “سنگ” در کفش همراه است.

تشخیص

بر اساس شرح حال دقیق و معاینه کامل فیزیکی می باشد.

تمامی اختلالات بیومکانیک از جمله مشکلات ستون فقران مثل اسکولیوز، چرخش استخوان لگن، ران و مچ، کوتاهی اندام، بدشکلی مفاصل همگی باید توسط متخصص طب فیزیکی و توانبخشی (فیزیاتریست) بررسی گردند تا علاوه بر درمان متاتارسالژیا درمان علت زمینه ای نیز برطرف گردد.

درمان

در ابتدا درمانهای طب فیزیکی و غیرجراحی توصیه می گردد.

اصل درمان، اصلاح عامل زمینه ای و کاهش فشار از روی محل(کفش و کفی طبی و ارتوز پا) است.

درمانهای دیگر شامل دارودرمانی، ماساژ، فیزیوتراپی و ورزش درمانی بخصوص تمرینات کششی و تقویتی توصیه می باشند.

در صورت عدم پاسخ مناسب، تزریق های تخصصی استروئید ممکن است کمک کننده باشد.

خط آخر درمان جراحی است که معمولا درصد کمی از بیماران ممکن است ختم به جراحی شوند.(برگرفته از سایت دکتر فاتح)

جهت ویزیت و دریافت نوبت با تلفنهای موجود تماس حاصل فرمایید.

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

ادامه مطلب

کلینیک تخصصی ماساژدرمانی در تبریز

سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۴:۰۸ ق.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۲۹۳] مشاهده

ماساژ یکی از روشهای بسیار موثر برای درمان دردهای عضلانی و گرفتگیهای عضلانی ناحیه گردن،بازو و ستون فقرات و ناحیه رانها میباشد.روشهای مختلف ماساژ با متدهای گوناگون برای درمان موجود میباشد.

در کلینیک دکتر مرتضی رحیمی،پس از ارزیابی اولیه،بهترین روش ماساژ برای بیمار تعیین شده و سپس درمان بیمار شروع میشود.

نکته مهم در این کلینیک،انجام ماساژدرمانی توسط اقای دکتر مرتضی رحیمی میباشد و بیماران عزیز میتوانند جهت دریافت نوبت با تلفنهای ۰۹۳۷۱۵۷۴۷۷۱ و یا ۰۴۱۳۳۳۶۸۹۸۶ تماس حاصل نمایند.

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

ادامه مطلب