[RB@Blog_Title]

طب فیزیکی و توانبخشی

پنجشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۶:۲۷ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۲۴۹] مشاهده

کاربردهای طب فیزیکی و توانبخشی چیست؟

کاربردهای طب فیزیکی, دردهای مفصلی, درمان غیر جراحی

کاربردهای طب فیزیکی

 

کاربردهای طب فیزیکی و توانبخشی چیست؟

همه روزه بسیاری از مبتلایان دردهای مفاصلی و استخوانی با شکایت درد به پزشک معالج مراجعه نموده و گاهی بیمار پس از ماههای متمادی از مصرف دارو و یا تکرار دوره درمان خسته شده و به خود درمانی متوسل می‌شود. اما به گفته متخصصین طب فیزیکی علاوه بر درمان‌های دارویی و جراحی روش‌های درمانی دیگری نیز وجود دارد.

 

رشته طب فیزیکی و توانبخشی به عنوان یکی از تخصص‌های پزشکی مجموعاً به سه قسمت تقسیم می‌شود:

 

کاربردهای طب فیزیکی, دردهای مفصلی, درمان غیر جراحی

کاربردهای طب فیزیکی

 

1- طب فیزیکی: در این روش به تشخیص و درمان غیر جراحی اختلالات مربوط به فیزیک بدن پرداخته می‌شود مثل تشخیص علت و درمان درد شانه، گردن، کمر و زانوها، متخصصین این رشته علاوه بر استفاده از روش‌های متداول دارویی از درمان‌های غیر دارویی نظیر ورزش درمانی، ورزش در آب، جریان‌های الکتریکی، ماساژ و ... در درمان بیماری‌ها استفاده می‌کنند.

 

توضیح آنکه کمردردها می‌تواند ناشی از دیسک‌های کمری، کمردردهای مکانیکال ناشی از افزایش قوس و آسیب دیسک‌های کمری و فشار بر روی ریشه‌های عصبی باشد و درصد کمی از کمردردهای حاد به جراحی نیازمند است و عمدتاً با روش‌های غیر جراحی می‌توان موارد را کنترل و مداوا نمود.

 

همانگونه که ذکر شد بسیاری از این کمردردها مکانیکال می‌باشد که مهمترین اقدام جهت درمان تغییر سبک زندگی و پرهیز از عوامل خطر و تقویت عضلات ضعیف شده و بهبود انعطاف پذیری عضلات مبتلا می‌باشد که بدون اقدامات درمانی احتمال عدم بهبودی و یا عود مجدد وجود دارد. همچنین استفاده از مانورهای دستی (مانیپولاسیون) درمان‌های گرمایی، سرمایی و الکتریکی در گروهی از این کمردردها کاربرد دارد.

 

دردهای زانو در افراد جوان و مسن نیز شایع می‌باشد یکی از شایع‌ترین علل آن در افراد جوان توزیع نامناسب فشار بر روی استخوان کشکک و غضروف آن است ولی در افراد مسن آرتروز و تخریب غضروف مفصلی شایع‌تر است که در هر دو مورد درمان‌های دارویی تسکین موقت ایجاد می‌نماید و راهکار اصلی درمان پرهیز از عوامل ایجاد کننده درد، آموزش حرکات تقویتی و کششی مناسب جهت کاهش درد و جلوگیری از پیشرفت بیماری، استفاده از روش‌های گرمایی و الکتریکی جهت کاهش درد و وسایلی چون کفی‌های طبی، زانوبندهای مناسب و ... می‌باشد.

 

کاربردهای طب فیزیکی, دردهای مفصلی, درمان غیر جراحی

کاربردهای طب فیزیکی

 

2- طب الکترود یا گنوزیس: در این قسمت که شامل تستهای تشخیصی مثل نوار عصب و عضله است با بررسی عضلات و اعصاب مشکوک به تشخیص بیماری‌ها کمک می‌کند مثلاً بیماری‌های قطع اعصاب و شبکه‌های عصبی، گیر افتادگی‌های عصبی، بیماری‌های دیسک کمری و گردی مثلاً خواب رفتگی و مورمور شدن دست‌ها که در میانسالی و سنین پیری شایع می‌باشد. پزشک پس از اخذ شرح حال و معاینه کامل با انجام تست نوار عصب و عضله که حساس‌ترین و دقیق‌ترین روش تشخیص این بیماری است برنامه درمانی خود را شروع می‌کند.

 

کاربردهای طب فیزیکی, دردهای مفصلی, درمان غیر جراحی

کاربردهای طب فیزیکی

 

3- طب توانبخشی: که یکی دیگر از محدوده‌های کاری رشته طب فیزیکی و توانبخشی است به معنی بهبود و حفظ حداکثر عملکرد جسمی، روحی و اجتماعی فرد است در این قسمت افراد دچار ناتوانی‌های اکتسابی مانند سکته‌های مغزی و قلبی، بیماران ضایعه نخاعی و بیماران مبتلا به ناتوانی‌های مادرزادی (فلج مغزی) مورد ارزیابی قرار گرفته و تلاش در جهت بهبود عملکرد و کیفیت زندگی فرد صورت می‌گیرد بازتوانی ضایعات ناشی از آسیب‌های ورزشی و شغلی نیز در این قسمت انجام می‌شود.

در پایان لازم به یادآوری است همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و با آموزش رعایت نکاتی ساده نظیر صحیح نشستن و درست راه رفتن در کودکی می‌توان از بروز اختلالات طاقت فرسا و هزینه‌زا در بزرگسالی جلوگیری نمود.



ادامه مطلب

آشنایی با بیماری آرتروز

يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۱۶ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۱۳۶] مشاهده

کلینیک دکتر مرتضی رحیمی (درمان آرتروز در تبریز )

آشنایی با بیماری آرتروز ، روش های درمان و پیشگیری


 




آرتروز چیست ؟

آرتروز به معنای ساییدگی مفصل و تخریب سطح مفصلی و بدنبال آن تغییر شکل، درد و محدودیت حرکت در مفصل است.  (ادامه مطالب …)




درمان آرتروز زانو با ورزش

اگر دچار آرتروز زانو هستید تمرینات زیر که برای درمان این مشکل  تهیه شده اند موجب تقویت عضلات حمایت کننده زانو و افزایش انعطاف پذیری در این ناحیه می شود (ادامه مطالب …)




آشنایی با یکی از روش های درمانی آرتروز ( پی آر پی prp )

پلاسمای غنی‌شده با پلاکت (PRP) یک روش درمان زیبایی غیرجراحی جدید و انقلابی است که با بهبود مکانیزم طبیعی ترمیم بدن در ارتباط با عملکرد اسکلتی عضلانی باعث کاهش ناراحتی و تسکین درد بیمار در نواحی مختلف بدن می‌شود (ادامه مطالب …)




آشنایی با یکی از روش های درمانی آرتروز ( اوزون تراپی )

اوزون ( اوزون تراپی ) ترکیب اکسیژن با یک اتم اضافی است این اتم اضافه قدرت اکسیژن را افزایش می دهد در واقع یک اکسیژن قدرتمند در اختیار سیتم درمانی قرار می گیرد که با این اتم اضافه کارایی زیادی رابوجود می آورد (ادامه مطالب …)




علل موثر در پیشرفت آرتروز چست

سن : با بالا رفتن سن آرتروز هم بیشتر میشود. میتوان گفت ساییدگی مفصلی جزئی طبیعی از روند پیری است که در همه انسان ها با افزایش سن ایجاد میشود ولی سن شروع آن در انسان های مختلف متفاوت است. (ادامه مطالب …)



کلینیک دکتر مرتضی رحیمی (درمان آرتروز در تبریز )

ادامه مطلب

معاینات رانندگی در تبریز

پنجشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۳۱ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۲۰۶۹] مشاهده

مرکز معاینات رانندگی جهت اخذ گواهینامه

تبریز،دروازه تهران،روبروی پمپ بنزین،ورودی ولیعصر،فلکه اول،ابن سینا،کلینیک صائب

ویزیت همه روزه ساعت ٩ تا ١٣ وعصر ساعت ١٧ تا ١٩

ادامه مطلب

کلینیک دکتر مرتضی رحیمی

سه شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۳۵ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۲۹۷] مشاهده

کلینیک تخصصی دکتر مرتضی رحیمی 
  • بهترین روش های درمانی آرتروز زانو ، شانه و لگن
  • بهترین روش های درمانی دیسک کمر 
  • درمان دیسک کمر بدون جراحی
  • بهترین روش های درمانی واریس
  • عمل بسته دیسک بدون بیهوشی
  • بهترین درمان میگرن و سردرد
  • درمان گردن درد
  • درمان فتق دیسک کمر
  • درمان فتق دیسک گردن
  • درمان دردهای عضلانی اسکلتی
  • درمان انحراف زانو
  • درمان خار پاشنه


ادامه مطلب

دیسک کمر

يكشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۳۶ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۱۷۴] مشاهده

آشنایی با بیماری دیسک کمر ، روش های درمان و پیشگیری

کمر درد چه عللی دارد

کمردرد یکی از شایعترین بیماری های انسان بوده و تقریباً همه افراد حداقل یکبار در طول زندگی خود دچار کمر درد میشوند. شیوع آن در زن و مرد  ( ادامه مطلب …)

 

درمان دیسک کمر

بعضی اوقات درد دیسک کمر به قدری شدید است که بیمار مبتلا به دیسک کمر نمی تواند فعالیت های روزانه خود را به صورت عادی انجام دهید و باید ( ادامه مطلب …)

 

آشنایی با یکی از روش های درمانی دیسک کمر ( اوزون تراپی )

اوزون ( اوزون تراپی ) ترکیب اکسیژن با یک اتم اضافی است این اتم اضافه قدرت اکسیژن را افزایش می دهد در واقع یک اکسیژن قدرتمند در اختیار سیتم درمانی قرار می گیرد که با این اتم اضافه کارایی زیادی رابوجود می آورد (ادامه مطالب …)

 

آشنایی با یکی از روش های درمانی دیسک کمر ( پی آر پی prp )

پلاسمای غنی‌شده با پلاکت (PRP) یک روش درمان زیبایی غیرجراحی جدید و انقلابی است که با بهبود مکانیزم طبیعی ترمیم بدن در ارتباط با عملکرد اسکلتی عضلانی باعث کاهش ناراحتی و تسکین درد بیمار در نواحی مختلف بدن می‌شود (ادامه مطالب …)

 

نرمش های طبی درمان کمر درد

درمان کمر درد سهل و ممتنع است. یکی از علل مهم زمینه ساز کمر درد ضعف عضلات اطراف ستون مهره و شکم است. انجام نرمش هایی برای تقویت این عضلات اگر به درستی انجام شوند (ادامه مطالب …)

 

تاثیر تغذیه بر کمردرد

گوشت قرمز برای کمردرد مضر است ، ولی ماهی ، روغن ماهی ، آجیل و دانه های خوراکی مثل بادام و گردو و بادام زمینی ، سویا و سایر حبوبات ، سیب زمینی و غذاهای تهیه شده از جو برای کاهش درد کمر مفید هستند. (ادامه مطالب …)

 

آشنایی با یکی از روش های درمانی دیسک کمر ( طب سوزنی )

طب سوزنی بر بیماریهایی مؤثر است که بر پایۀ یک روند فیزیولوژیک ایجاد شده باشند. لذا بیماریهایی که به طور خالص جنبۀ آناتومیک دارند (ادامه مطالب …)

 

آشنایی با یکی از روش های درمانی دیسک کمر ( کایروپراکتیک )

کایروپراکتیک روشی طبیعی برای درمان است و اغلب توسط افرادی انتخاب می‌شود که به دنبال مراقبت‌های بهداشتی تکمیلی و جایگزینی برای بیماری‌های حاد و مزمن خود هستند.در ادامه به تعدادی از مزایای تنظیم کایروپراکتیک (ادامه مطالب …)

 

آشنایی با یکی از روش های درمانی دیسک کمر ( لیزر تراپی)

با نفوذ انرژی نوری تعدیل و تقویت شده از طریق امیتر در سطح پوست لیزردرمانی انجام شده که باعث تحریک اثرات مفید فیزیولوژیکی مانند کاهش درد، کاهش التهاب، افزایش گردش جریان خون و افزایش سرعت روند بهبودی می‌گردد. (ادامه مطالب …)

 

آشنایی با یکی از روش های درمانی دیسک کمر ( مگنت تراپی یا مغناطیس درمانی)

مگنت تراپی یا مغناطیس درمانی روشی است که در آن با استفاده از آهنربا، سلامت فرد را تأمین کرده و به درمان بیماری‌ها می‌پردازند. بدن انسان و کره‌ی زمین به‌طور طبیعی میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی ایجاد می‌کنند. میدان‌های الکترومغناطیسی را نیز می‌توان به‌طور مصنوعی ایجاد کرد (ادامه مطالب …)

ادامه مطلب

اوزون درمانی آرتروز زانو

سه شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۵۶ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۱۸۲] مشاهده

اوزون چیست؟

اوزون درمانی ازکلمه لاتین “proli” به معنی بازسازی واحیا گرفته شده است اوزون یک شکل فعال شده اکسیژن است.

روش درمان با اوزون

اوزون درمانی با استفاده از اکسیژن به صورت قوی باعث بازسازی واحیای تاندون، بافت، لیگامنت و مفاصل آسیب دیده میشود . اوزون درمانی آرتروز زانو باعث بهبودی کامل وکاهش درد درمفاصل وبافت ها میشود و به بهبود آرتروز زانو و سایر مفاصل بدن کمک می کند. اوزون یک روش ضدالتهابی و یک درمان دائمی است که باعث بازسازی لیگامنت ها برای درد های مزمن مفاصل میشود اوزون درمانی بوسیله تزریق کلوژن دربافت های اتصال بدن انجام میشود و باعث تولید ماده و گازاوزون دربافت ها و بازسازی بافت های آسیب دیده و بافت های ضعیف دراطراف مفاصل میشود این مواد دربافت های اتصال آسیب دیده یا اطراف مفصل تزریق میشود وباعث بازسازی این نواحی میشود.

اوزون درمانی باعث ترمیم بافت های آسیب دیده مخصوصا بافت ها ولیگامنت های پاره شده و تخفیف علایم ساییدگی زانو میشود اوزون درمانی باعث توقف درد والتهاب ، رساندن جریان خون بهتر،افزایش مواد مغذی برای بافت ها،رساندن اکسیژن به بافت های آسیب دیده میشود این روش باعث بهبود حرکت وکاهش درد مفصل هم میشود. در روش ازن درمانی زانو  در مقایسه با جراحی هم برای بیمار و هم برای پزشک، خطر بسیار کمتری دارد، اقتصادی‌تر است و زمان بسیار کوتاه‌تری می‌برد.

درمان آرتروز زانو

اوزون درمانی برای انواع مختلفی ازدردهای ماهچه ایبه  علت آرتروز زانو مفید است.

با استفاده ازروش اوزون تراپی ترکیبی ازاوزون،پروکائین،ویتامین بی 12 ومواد دیگردربافت های نرم یا لیگامنت ها یا تاندون هایی که به استخوان زانو یا مفاصل دیگر متصل شده است برای درمان ارتروز زانو  تزریق میشود. این تزریق درمفصل متورم انجام میشود و باعث درمان تورم وسپس افزایش جریان خون میشود و رسوبات فیبری را تحریک میکند تا باعث شود سلولها با کمک این رسوبات بافت ها ی مفصل آسیب دیده را ترمیم کنند. میزان بالایی از مواد غیرفعالی که در اتم های اکسیژن موجود در اوزون پیدا شده است زمانیکه با مواد مفید وبی خطراوزون ترکیب شوند بی خطر هستند وباعث درمان آرتروز زانو و التهابات مفاصل میشوند و میتواند به عنوان یک عامل تاثیرگذار محسوب شود.

اگرچه عوامل تاثیر گذار دیگری هم وجوددارند که میتوانند استفاده شوند اما اوزون ماده ای است که 3 مزیت نسبت به مواد دیگر دارد:

1- بسیار راحت تر از مواد دیگر است و درد کمتری ایجاد میشود.

2- به دلیل اینکه اوزون یک گاز است، درمحل آسیب دیدگی پخش میشود و هیچ ناحیه ای وجود ندارد که اوزون به آن نرسیده باشد و به تدریج باعث درمان میشود.

3- اوزون هیچ عوارض جانبی را برای بیماران ایجاد نمیکند و بسیارمطلوب تر از مواد اسکلروسینگ sclerosing دیگراست.

این تزریق باید هر2-1 هفته یکبار تکرارشود. بعداز اولین یا دومین درمان، بیماران مبتلا به آرتروز زانو به نتیجه دلخواه دست میابند.

ادامه مطلب

بهترین درمان غیرجراحی دیسک در تبریز

يكشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۴۶ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۱۸۵] مشاهده

درمان غیرجراحی دیسک کمر بدون بیهوشی در تبریز

درمان دیسک کمر با تزریق ازن

درمان دیسک کمر با تزریق اپیدورال

درمان ارتروز زانو با تزریق پی ار پی

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با تلفنهای ۰۹۳۷۱۵۷۴۷۷۱_۰۴۱۳۳۳۶۸۹۸۶ تماس حاصل فرمایید.

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص توانبخشی

ادامه مطلب

نوار عصب و عضله

چهارشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۴۳ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۲۳۲] مشاهده

کلینیک دکتر رحیمی

تست نوار عصب و عضله

یک بررسی تشخیصی برای پی بردن به عملکرد عصب های بدن است. بدن انسان یک مولد الکتریسیته است و هدف از تولید این الکتریسیته انتقال پیام ها بین مغز و دیگر اندام هاست. انتقال پیام هایی بصورت حس لمس، درد، فشار، گرما در پوست و دیگر حسهایی مثل دیدن، شنیدن و …از اندام به مغز از طریق عصب انجام میشود. همچنین دستورات مغز به اندام ها برای انجام دادن کارهایی مثل حرکت دادن عضو از طریق ارسال پیام بوسیله عصب ها است. اعصاب این پیام ها را بصورت امواج الکتریکی منتقل میکنند دقیقاً مثل همان کاری که در سیم تلفن انجام میشود.


دلیل استفاده از نوار عصب و عضله

۱٫ در بیماریهایی مثل دیابت التهاب عصبی به وجود می اید که علائم شبیه به دیسک ایجاد می کند. جراحی دیسک در این حالت نه تنها اثر ندارد بلکه بیماری را بدتر میکند. بررسی نوار عصب و عضله به افتراق این حالات کمک میکند.

۲٫ تست نوار عصب و عضله علاوه بر محل درگیری عصب، شدت آسیب را نشان میدهد و در تصمیمگیری پزشک در اینکه بیمار را جراحی کند یا میتواند با درمانهای غیرجراحی به درمان ادامه دهد کمک میکند.

۳٫ یکی از علل شایع مراجعه بیماران به کلینیک تست نوار عصب و عضله ابتلا به ضایعات مربوط به دیسک گردن و دیسک کمر است. بدون شک نوار عصب و عضله در تشخیص و درمان مشکلات دیسک گردن و کمر کمک میکنند.

در اکثر موارد تست نوار عصب و عضله (EMG,NCV)  باید با هم انجام شوند. بطور استثنائی مثلا اگر پزشک تنها بخواهد وجود یا عدم وجود سندرم تونل کارپ را   بداند و رد سایر بیماریها مثل درگیری ریشه گردنی را در نظر نگیرد و یا ممنوعیتی برای استفاده از سوزن وجود داشته باشد  یا با درخواست پزشک معالج این کار انجام می شود.

در تست نوار عصب و عضله برای گرفتن موج حسی ،عصب را در یک محل تحریک کرده و پاسخ را از روی پوست ثبت می کنیم.  برای گرفتن موج حرکتی، عصب حرکتی را در یک نقطه تحریک می کنیم و پاسخ از روی عضله ثبت می گردد.


جهت مشاهده اطلاعات کاملتر به وب سایت اصلی مراجعه فرمایید.

dr-mortezarahimi.ir


ادامه مطلب

بهترین مرکز ازن درمانی در تبریز

سه شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۱۸ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۳۰۶۹] مشاهده

ازن درمانی در تبریز:

اوزون یا ازن تراپی روشی است که تزریق اوزون انجام می شود و با افزایش جریان خون درمفصل ومهیا کردن مواد لازم برای ترمیم بافت های آسیب دیده باعث درمان می شود.. اوزون درمانی مانند هر روش درمانی دیگری باید براساس معاینه بیمار انجام شود .اوزن تراپی روش درمانی تقریبا جدید است و در ایران نیز برای بیماران استفاده می شود. هزینه و قیمت ازن تراپی به تعداد جلسات درمانی مورد نیاز بیمار بستگی دارد.اوزون درمانی در بعضی بیماران مفید است ولی در بعضی بیماران موثر نیست.

اثرات :
مطالعات اخیر عوارض مهمی را از اوزون گزارش نکرده اند اوزون یک روش نسبتا راحت و غیر تهاجمی است و تاثیرآن در قسمتهای مختلف بدن در حال بررسی است و برای قطعیت در اثرات آن تحقیقات ادامه دارد و نیاز به آنالیز مقالات جدید دارد.

پس از تزریق اوزون شما می توانید بعد از درمان انتظار کاهش درد بلافاصله بعد از انجام تزریق را داشته باشید همچنین با استفاده از این درمان غضروف ها و بافت های شما بازسازی میشوند این درمان می تواند روی زانو تاثیر بیشتری داشته باشد این درمان باعث بهبودی آسیب دیدگی های مزمن ، بازسازی مفاصل ، بهبودی مفصل ناشی از آسیب دیدگی های ورزشی و بهبودی کلی از درد مفاصل ، ماهیچه ها و عصب ها شود.

اوزون درمانی می تواند در مفاصل، زیرپوست و داخل تاندون ها و ماهیچه ها تزریق شود پاسخگویی افراد به این درمان متفاوت است اما درشرایط خاص افراد به ۳ تا ۵جلسه برای درمان نیازدارند اکثر افراد بعد از انجام این روش با کاهش درد مواجه میشوند. در ادامه مواردی که ازن تراپی برای آنها بررسی گردیده و موفقیت آن گزارش شده است شامل :

۱- برای درمان درد مختلفن بدن
۲- در درمان دردهای شدید مفصل کمر و گردن
۳- آسیب دیدگی تاندون روتاتور کاف
۴- مشکلات و آرتروز لگن و زانو ( درمان لگن دراین روش کمتر نتیجه بخش است )
۵- بیرون زدگی و فرسودگی دیسک ( برای درمان موارد شدید بیرون زدگی دیسک استفاده نمی شود )
۶- سندروم تونل کارپال
۷- درد عصب و رگ سیاتیک
۸- سینوزیت ( شدید یا ملایم )
۹- اختلال آرنج تنیس بازان ( تنیس البو )
۱۰- درد و اختلالات لگن
۱۱- عفونت های دندان
۱۲- بهبودی بعد از جراحی مفاصل
۱۳- شکستگی های غیر قابل درمان
۱۴- جراحات
۱۵- آسیب دیدگی ها ورزشی
جهت دریافت نوبت با تلفنهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.
کلینیک طب فیزیکی دکتر مرتضی رحیمی
تلفنهای تماس ٠٩٣٧١٥٧٤٧٧١-٠٤١٣٣٣٦٨٩٨٦
ادامه مطلب

روش درمانی امبدینگ

يكشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۳۸ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۲۲۵] مشاهده

این شیوه درمانی یک روش تقریباً نو در طب سوزنی به شمار می‎آید.

در این روش، درمانگر طب سوزنی به جای استفاده از سوزن، نخ‌های قابل جذبی از جنس cutgut یا کرومیک را درنقاط طب سوزنی می‎کارد. این نخ‎ها تقریباً سه هفته در بدن باقی می‌مانند و در حین جذب‎شدن نقاط مربوط به طب سوزنی را پیوسته تحریک می‌کنند. در واقع، در این روش بدن انسان به نخ‎های کاشته ‎شده همان واکنش به سوزن‎های طب سوزنی را از خود نشان می‎دهد.


از آنجا که نخ‌های قابل جذب جایگزین سوزن‌ می‌شوند می‌توانند برای مدت زمان نسبتا طولانی، حدود ۳ هفته در بدن باقی بمانند تا زمانی که جذب بدن شوند. در حقیقت نقاط طب سوزنی که در جلسات درمانی طب سوزنی تحریک می‌شود، با فعالیت‌های روزانه فردی که امبدینگ دریافت کرده، در هر لحظه تحریک می‌شود. در این شیوه بیمار به صلاحدید پزشک بعد از ۲ تا ۳ هفته با جذب نخ catgut برای تجدید امبدینگ به مطب پزشک مراجعه می‌کند و به این ترتیب دوره درمانی خود را ادامه می‌دهد.



این روش بیشتر در درمان بیماری هایی استفاده می شود که نیاز به درمان طولانی تری می باشند مانند درمان دیسک کمر و سیاتیک، دردهای عادت ماهانه، بیماری روده های عصبی، چاقی، کمر دردها، ناباروری، کیست تخمدان و … می باشند. در بسیاری از موارد تاثیر روش امبدینگ (کت گوت) از طب سوزنی سنتی و یا داروها بسیار بالا گزارش شده است.


کلیه مراحل درمانی امبدینگ در کلینیک دکتر مرتضی رحیمی انجام می شود .

تبریز،خیابان ازادی،روبروی سه راهی گلگشت،ساختمان بهاران،طبقه پنجم،روبروی داروخانه دکتر باغچه وان ،روزهای شنبه،دوشنبه،چهارشنبه از ساعت ۱۵ تا ۲۱






ادامه مطلب