[RB@Blog_Title]

درمان شلی مفصل زانو در تبریز

سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۳۹ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۲۷۸] مشاهده

شلی مفصل زانو یا کندرومالاسی یکی از علل شایع درد زانو در بین جوانان میباشد.

مهمترین درمان در این وضعیت انجام ورزشهای تقویتی عضلات اطراف زانو میباشد.

از درمانهای مهم و جدید در این زمینه تزریق پرولوازن در مفصل زانو میباشد.

در این روش گاز ازن همراه با پی ار پی در مفصل تزریق میشود که باعث افزایش خونرسانی مفصلی و تحریک ساخت غضروف مفصلی و درنتیجه پیشگیری از ارتروز زودرس میشود.

این روش با بهره گیری از بهترین امکانات و تکنولوژی هم اکنون در تبریز انجام میشود.

جهت دریافت نوبت با تلفنهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

ادامه مطلب

کلینیک ازن تراپی دکتر مرتضی رحیمی

سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۱۶ ق.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۳۹۹] مشاهده

کلینیک ازن تراپی دکتر مرتضی رحیمی

  • درمان ارتروز زانو و شانه
  • درمان فتق دیسک کمر و گردن
  • درمان خار پاشنه
  • درمان دردهای عضلانی اسکلتی
  • درمان ارنج تنیس باز
  • درمان اسیبهای ورزشی
  • درمان وریدهای سطحی پا
  • کاهش وزن و دور شکم
  • زیبایی صورت و جوانسازی پوست

تبریز،خ ازادی،روبروی گلگشت،ساختمان بهاران،طبقه پنج

جهت دریافت نوبت با تلفنهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

ادامه مطلب

اختلالات جنسی در تبریز

دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۲۹ ق.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۲۲۵] مشاهده

ارزیابی و درمان انواع اختلالات جنسی در اقایان و خانمها

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

تبریز،خ ازادی،روبروی گلگشت،ساختمان بهاران،طبقه پنج

جهت دریافت نوبت با تلفنهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

ادامه مطلب

درمان غیرجراحی دیسک کمر در بیمارستان الغدیر تبریز

يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۰۱ ق.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۴۳۳] مشاهده

درمان غیرجراحی دیسک کمر با روش تزریق ترانس فورامینال با استفاده از دستگاه فلوروسکوپ برای اولین بار در بیمارستان الغدیر تبریز انجام میشود.در این روش بدون استفاده از برش جراحی و یا بیهوشی عمومی،بیمار بصورت سرپایی پذیرش شده و بعد از مدت کوتاهی تحت نظر بودن،ترخیص میشود.

این روش تقریبا بدون عارضه بوده و هیچگونه محدودیتی از نظر عمل جراحی باز احتمالی در اینده ندارد.

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

ادامه مطلب

ارتروز زانو

شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۰۰ ق.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۲۱۱] مشاهده

کلینیک تخصصی ارتروز دکتر مرتضی رحیمی در تبریز

 پی ار پی،ازن تراپی،پرولوتراپی،طب سوزنی،لیزر پرتوان

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص توانبخشی

ادامه مطلب

عمل لیزری دیسک کمر در تبریز

جمعه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۰۰ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۳۸۰] مشاهده

درمان جدید دیسک کمر با روش تزریق ترانس فورامینال،بدون استفاده از بیهوشی و یا برش جراحی توسط دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در تبریز انجام میشود.

جهت دریافت نوبت با تلفنهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص توانبخشی

ادامه مطلب

عمل بسته دیسک کمر در تبریز چگونه انجام میشود؟

پنجشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۲۶ ق.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۲۷۳] مشاهده

تزریق ترانس فورامینال در تبریز

تزریق استروئید به داخل فضای اپیدورال کمری بیش از نیم قرن است که بعنوان یکی از درمانهای دردهای سیاتیکی کمر به کار برده میشود.با توجه به اینکه در مورد تاثیر این روش در درمان طولانی مدت بیماران مبتلا به دیسکهای کمری اختلاف نظرهایی وجود دارد در ادامه مطلب به ذکر مطالبی راجع به این روش درمانی می پردازم.


ستون فقرات کمری از پنج مهره استخوانی تشکیل شده است که بخش بالایی ستون فقرات را به لگن وصل میکنند. در بین این پنج مهره دیسکهای کمری وجود دارند.هر دیسک از دو قسمت تشکیل شده است یک قسمت داخلی (نوکلئوس) که حلت ژله ای و نرم دارد و یک لایه خارجی که مانند حلقه ای قسمت میانی را در بر گرفته است . لایه خارجی حالت فیبری و ارتجاع پذیر دارد (آنولوس فیبروزوس).مشخصات ساختمانی دیسک سبب میشود دیسک بتواند با انعطاف پذیری فشارهای وارد آمده بر ستون فقرات را خنثی نماید.


در دو طرف هر مهره دو سوراخ وجود دارد که فورامن نامیده میشوند. رشته های نازک عصبی که از نخاع برای عصبدهی به پاها جدا میشوند از طریق این فورامن ها از ستون فقرات خارج میشوند.


زمانی که دیسکهای کمر آسیب میبینند در موارد خفیف دچار تغییر شکل میشوند و در موارد شدید تر قسمتی از لایه خارجی آنها پاره شده و ماده نرم داخلشان به بیرون راه پیدامینماید.تماس این ماده و فشار ناشی ازدیسک بر محل خروج عصب در ناحیه فورامن سبب ایجاد کمر درد و دردهای سیاتیکی می شود که میتواند بهمراه درجاتی از بی حسی گزگز و مور مور شدن درپاها انتشار یابند.


 بدن انسان قدرت ترمیم بسیار زیادی دارد وبلافاصله پس از ایجاد آسیب فرایند ترمیم و باز سازی شروع میشود. وجود التهاب و واسطه های التهابی در محل بیرون زدگی دیسک از این فرایند جلوگیری مینماید خصوصا اینکه قسمت داخلی دیسک که به  بیرون راه می یابد بصورت بالقوه سبب ایجاد التهاب و تورم و فشار مضاعف بر ریشه عصبی می شود.


انجام تزریق اپیدورال بخشی از مسیر درمان در بیماران مبتلا به کمردرد یا دردهای سیاتیکی اندام تحتانی میباشد.


این کار در بیمارانی بکار میرود که به  روشهای ساده تری مانند درمان دارویی – استراحت – فیزیوتراپی – آب درمانی پاسخ مناسبی نداده اند. انجام این تزریقات یک روش درمان میباشد که به بدن بیمار فرصت ترمیم رامیدهند تا حتی المکان از انجام عمل جراحی باز اجتناب شود.


روش نجام این تزریق نقش مستقیمی را در ایجاد اثر درمانی و پایداری این درمان دارد.


روشهای قدیمی این کار که توسط نیدلهای درشت اپیدورال در ناحیه خط وسط ستون فقرات (اینترلامینار) و بدون استفاده از فلوروسکوپ انجام میشده و شاید هنوز در بعضی مراکز درمانی انجام میشود جای خود را تکنیک جدید ترانس فورامینال داده اند.در جدید ترین مقالاتی که در این زمینه منتشر شده است تاثیر روشهای قدیمی تزریق اپیدورال را در درمان بیماران بسیار اندک توصیف نموده اند و شرط ایجاد اثر درمانی را انجام این کار بروش ترانس فورامینال تحت فلوروسکوپی دانسته اند.  مهارت پزشک در بکار گیری این تکنیک دقیق بر موفقیت عمل افزوده و سبب کاهش عوارض میشود.


در روش ترانس فورامینال از نیدل های نازکی استفاده میشود که آسیبی به باف عصبی وارد نگردد.بیمار در اتاق عمل وبصورت سرپایی پذیرش میشود. این کار نیاز به بیهوشی ندارد و با بیحسی موضعی انجام میشود.با توجه به تکنیک و لوازم بکار گرفته شده ای کار دردناک نمی باشد و بیماران تجربه ناخوشایندی از انجام آن ندارند. 


فلوروسکوپ نوعی وسیله تصویر برداری است که توسط اشعه ایکس تصویر لحظه به لحظه از مراحل انجام تزریق را به ما میدهد. دقت میلیمتری این تصاویر سبب صحت کار و اجتناب از آسیب به بافتهای ستون فقرات میگردد.


 مراحل انجام تزریق ترانس فورامینال  پانزده تا بیست دقیقه به طول می انجامد و بیمار میتواند یک ساعت پس از انجام عمل ترخیص شده و با پای خودش به منزل برود.


در انجام این تزریقات داروهای استفاده شده پس از24 تا 48 ساعت تاثیر درمانی خود را نشان داده و وضعیت عمومی رفته رفته رو به بهبود میرود.با از بین رفتن التهاب و فشار از روی عصب درگیر مکانیسم ترمیم داخلی دیسک و فضاهایی که قبلا تحت فشار بوده را به وضعیت طبیعی نزدیک میکند . بیماران در چند روز اول پس از تزریق استراحت نسبی دارند و پس از آن تمرینات ورزشی خاصی را شروع مینمایند.  6 تا ۱۲هفته پس از تزریق وضعیت بهتر می شود و در صورت رعایت شرایط توصیه شده به بیماران بهبودی طولانی مدت به دست می آید.


در آخرین تحقیقاتی که بصورت طولانی مدت روی انجام این روش در بیماران مبتلا به فتق دیسکهای کمری در مقایسه با جراحی باز انجام شده این روش در 71 تا 84 درصد موارد سبب درمان بیماران شده است. این اثر در بیماران با فتق یکطرفه دیسک که باعث تنگی یکطرفه فورامن (سوراخ خروجی عصب) هستند بیشترمیباشد.


آیا این تزریقات نیاز به تکرار دارند؟ در بسیاری از بیماران که به این روش پاسخ کامل یا نسبتا کاملی را میدهند تکرار این تزریقات ضروری نمی باشد . در بعضی از بیماران که پاسخ نسبی به این روش میدهند جهت تکمیل کار انجام تزریق مجدد ضروری میباشد.


در بیمارانی که به این کار پاسخ نمیدهند روشهای بسته دیگری مانند لیزر پلاسما یا نوکلئوتومی از راه پوست جایگزین مناسبی برای درمان میباشد.در این روشها بدون نیاز به باز کردن پوست و با بیحسی موضعی قسمتی از دیسک بیرون زده با لیزر یا نوکلئو توم حذف می گردد.


 انتخاب بیماران برای استفاده از روش تزریق ترانس فورامینال پس از مراجعه بیماران به کلینیک درد و انجام معاینات دقیق و بررسی ام آر آی و در صورت لزوم نوار عصبی آنها مقدور می باشد.


در مجموع باتوجه به اینکه انجام تزریق ترانس فورامینال یک روش با تهاجم بسیار کم و وعوارض اندک میباشد و سبب بهبود درد حاد و درمان طولانی مدت در بیش از دو سوم بیماران با فتق دیسک شده است بهتر است این روش در بیماران مبتلا به کمردرد بعنوان قدم اول درمان پس از درمانهای اولیه دارویی بکار رود.


گروه دیگری از بیماران که با انجام تزریقات داخل اپیدورال درمان میگردند بیماران دچار چسبندگیهای داخل کانال پس از عمل جراحی کمر میباشند . این چسبندگیها در یک سوم عملهای جراحی باز ستون فقرات کمری اتفاق می افتند و میتوانند سبب درد و مشکلات حسی و حرکتی برای بیماران شوند. تعبیه کاتترهای مخصوص تحت بی حسی در محل چسبندگی و استفاده از تزریق ترکیبات دارویی خاصی در آن مناطق  بدون نیاز به جراحی مجدد چسبندگیها را برطرف نموده و سبب درمان بیماران شود.


از موارد دیگر استفاده از تزریقات داخل ستونفقرات درمان بیماران مبتلا به تنگی کانال نخاع می باشد . در این بیماران تورم بافت نرم داخل کانال نخاع بهمراه تغییر شکل دیسکهای کمری و تغییرات استخوانی سبب تنگ شدن کانال و فشار بر رشته های عصبی میگردد.  تزریق ترکیبات خاص دارویی میتواند با نازک کردن بافت نرم متورم داخل کانال سبب رفع فشار و از بین رفتن علائم فشار روی اعصاب شود. با توجه به اینکه این روش بدون نیاز به بیهوشی انجام میشود در بیماران مبتلا به تنگی کانال نخاعی که عمدتا مسن میباشند میتواند روش درمانی مناسبی برای عمل جراحی باشد.


در کلیه بیماران ذکر شده انجام تزریقات داخل کانال نخاع باید در اتاق عمل و با استفاده از دستگاه فلوروسکوپ و شرایط کاملا استریل انجام شود.


مراجعه بیماران  مبتلا به کمردرد و دردهای انتشار یافته به اندام تحتانی به کلینیک های درد راههای جدیدی را جهت درمان پیش رویشان قرار خواهد داد.

این روش هم اکنون در شهر تبریز با بهره گیری از بهترین امکانات روز دنیا در حال انجام میباشد.

جهت دریافت نوبت با تلفنهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


 


ادامه مطلب

تزریق پی ار پی در تبریز

سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۰۱ ق.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۲۴۹] مشاهده

تزریق پی ار پی(PRP) و ازن جهت پیشگیری و کنترل ارتروز زانو و شانه در کلینیک دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با استفاده از بهترین کیتهای پی ار پی و گاز ازن انجام میشود.

جهت دریافت نوبت با تلفنهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران

عضو انجمن بین المللی درد و رژیونال انستزی ایران

ادامه مطلب

درمانهای ارتروز در تبریز

سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۰۵ ق.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۱۹۳] مشاهده

ایا ارتروز درمان دارد؟

این یکی از سوالات شایع بیماران مبتلا به ارتروز در مراجعه به کلینیک درد دکتر مرتضی رحیمی میباشد.

بهترین پاسخ برای این سوال اینست که ارتروز قابل کنترل و قابل پیشگیری میباشد.روشهای مختلفی برای پیشگیری و کنترل ارتروز وجود دارد،مانند: اصلاح وضعیت زندگی،کفی و کفش مناسب،ورزشهای تقویت عضلات ضعیف و کشش عضلات سفت،وضعیت تغذیه ای مناسب،فیزیوتراپی و دارودرمانی.

روشهای جدیدی که امروزه همراستا با نقاط مختلف دنیا در ایران،تبریز و کلینیک دکتر مرتضی رحیمی انجام میشود،پی ار پی یا سلولهای بنیادی،تزریق ازن،پی ار پی ازن،طب سوزنی و لیزردرمانی میباشد.

جهت دریافت نوبت با تلفنهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دکتر مرتضی رحیمی اقدس،متخصص توانبخشی

ادامه مطلب

عمل بسته فتق دیسک کمر در تبریز

دوشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۵، ۰۲:۵۵ ب.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۳۶۴] مشاهده

عمل بسته فتق دیسک کمر،بدون نیاز به جراحی و بیهوشی در شهر تبریز انجام میشود‌.در این روش بیماران مبتلا به فتق دیسک کمر با بالجینگ،پروتروژن و در تحت شرایطی اکستروژن تحت تزریق با گاید فلوروسکوپ قرار میگیرند.

همچنین بیماران با سابقه جراحی قبلی کمر که هم اکنون بعلت چسبندگی و یا عود مجدد دچار کمردرد شده اند،تحت تزریق قرار میگیرند.

جهت دریافت نوبت با تلفنهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دکتر مرتضی رحیمی،متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

ادامه مطلب