[RB@Blog_Title]

مرکز تخصصی ازن درمانی تبریز

پنجشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۴۶ ق.ظ
  • نویسنده : مرتضی رحیمی اقدس
  • بازدید : [۱۵۲۳] مشاهده

ازون درمانی

اخیراً پژوهشگران به خواص درمانی ازون پی برده‌اند. ازون‌تراپی یک روش درمانی جدید است که در آن از گاز ازونی که توسط دستگاه مخصوصی از اکسیژن به دست می‌آید، استفاده می‌شود. غلظت ازون پزشکی توسط پزشک تعیین می‌گردد که معمولاً بین 20 تا 50 میکروگرم در میلی‌لیتر است. این نوع از ازون دارای خواص مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به خاصیت ضد التهاب بودن، ضد درد بودن و اثرات رژنراتیو (ترمیمی) آن اشاره کرد.


موارد کاربرد ازون‌تراپی


ازون پزشکی می‌تواند در درمان درد، التهاب و تخریب تاندون، مفصل یا دیسک‌های بین‌مهره‌ای کمری یا گردنی مؤثر واقع شود. تئوری درمان با ازون این است که رادیکال‌های آزاد درون ازون (اکسیژن سوم ازون) با مواد داخل دیسک واکنش می‌دهد و موجب کاهش التهاب، درد و کوچک شدن فتق دیسک می‌شود.

همچنین در آرتروز مفاصل زانو و شانه و سایر مفاصل که به علت تخریب غضروف مفصلی و وارد شدن آن در فضای مفصلی منجر به ایجاد التهاب، تورم و درد می‌شود، می‌توان از ازون‌تراپی استفاده کرد.

در حالت معمول، جهت درمان آرتروز مفاصل از کاهش فشار و وزن روی مفصل، داروهای ضد التهابی استروئیدی و غیر استروئیدی، تزریق کورتون و هیالاز در مفصل استفاده می‌شود. همچنین در مواردی که تخریب مفصل شانه یا زانو شدید است و سن و شرایط طبی بیمار مناسب است، جراحی تعویض مفصل زانو و یا شانه پیشنهاد می‌گردد.

در مواردی که درمان دارویی مؤثر نیست و بیمار کاندید جراحی نیست می‌توان از تزریق ده سی‌سی (10 cc) گاز ازون بهره جست که با اثرات ضد التهابی، ضد دردی و ترمیمی آن باعث کاهش التهاب و درد و ترمیم مفصل می‌شود.

جهت اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت جهت ازن درمانی با کلینیک تخصصی دکتر مرتضی رحیمی تماس حاصل فرمایید.

ادامه مطلب

نظرات ارسال شده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی